ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6305 Işık, Kültür ve Tasarım Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, farklı kültür ve coğrafyalardaki ışık-mekan-anlam ilişkisini incelemek ve tartışmaktadır. Coğrafya, iklim, yaşam biçimleri, inanç sistemleriyle şekillenen yapılı çevre ve onu destekleyen küçük ölçekli elemanların tasarımında ışığın rolü, anlam ve işlevlerine dair araştırmalarla önemli örneklerin bahsedilen çerçevede incelenmesi beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1). Farklı coğrafyalardaki ışık-kültür-anlam ilişkilerini anlar ve eleştirir,
2). Işığın yapılı çevredeki rolü, işlevi ve anlamı anlar ve eleştirir,
3). Işığın küçük ölçekli yapılı çevre elemanları ile etkileşmi, işlevi ve anlamı anlar ve eleştirir,
4). Önemli yapılı çevre ve küçük ölçekli tasarım örnekleri üzerinden ışığın işlevini ve anlamını inceler ve yorumlar,
5). İç mekan-ışık anlam ilişkilerini yorumlar.

Dersin İçeriği

1. Giriş
2. Işık ve Kültür
3. Işık ve gölge
4. Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar
5. Dönem projesi tartışmaları
6. Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giris yok
2) Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar ilgili okumalar
3) Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar ilgili okumalar
4) Işık ve Kültür - okumalarla ilişkili tartışmalar ilgili okumalar
5) Işık ve gölge ilgili okumalar
6) Işık ve gölge ilgili okumalar
7) Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar - Dönem projesinin verilmesi ilgili okumalar
8) Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar ilgili okumalar
9) Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar ilgili okumalar
10) Işık ve mekan üzerine eleştirel düşünce ve tartışmalar ilgili okumalar
11) Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) ilgili hazirliklar
12) Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) ilgili haziriklar
13) Dönem projesi sunumları ilgili hazirliklar
14) Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi ilgili hazirliklar

Kaynaklar

Ders Notları: none - yok
Diğer Kaynaklar: - Mende, Kauro, Lighting Planners Associates .2010. Designing with Shadow, Lighting Planners Associates, Japan -Plummer, Henry, 1995. Light in Japanese Architecture. a+u Publishing Ço.Ltd, Japan - In Praise of Shadows - Tokyay, Vedat Zeki. Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı. Tasarım Yayın Grubu , İstanbul * daha çok kaynak eklenecektir - more will be announced by reviewing new publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum 3 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 14 4 56
Proje 0 0 0
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 14 4 56
Toplam İş Yükü 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı