ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6202 | Kentsel Tasarım Çalışmaları: Şehri Okuma | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY |
Dersin Amacı: | Bu ders tarihsel ve teorik bir yol izler. Şehir dokusunu yaratan sosyal, kültürel, politik süreçleri inceler. Bunun yanısıra bireylerin, müdahalelerin, kavramsal modellerin, ve uygulamaların şehir dokularının gelişim ve değişimine olan etkisine bakar. 19. ve 20 yy'lardaki gelişmelere bakan bu ders kapsamında Ortadoğu, Avrupa ve Kuzey Amerika'nın önemli dersleri şehir planlama, teknolojik, kurumsal, politik, ve kültürel olgular bağlamında incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, şehirlerin ortaya çıkış sürecinde stratejiler, politikalar, insan ve kurum eliyle yapılan müdahaleler ve kentsel ve mimari bilginin aktarımı ve uygulamalarına bakar. Kentsel ve mimari bilgi sayesinde şehirlerin nasıl anlaşıldığı, gözlemlendiği, sunulduğu ve yorumlandığı hakkında fikir sahibi olacak öğrenciler aynı zamanda gelecekte bizi ne tür şehirler beklediği hakkında da öneri ve bilgi sahibi olurlar. |
Introduction: Urban Form / The First Industrial Revolution + Urbanization Reading: Henri Lefebvre, “Urban Form,” The Urban Revolution (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2003), pp. 115-133 Week 2: Paris, Vienna, Barcelona_19th century Paradigms: Network, Ring, Grid Reading: Wolfgang Schivelbusch, “Tracks in the City,” and “Circulation,” The Railway Journey: The Industrialization of Time and Space in the 19th Century (Berkeley, 1986), pp. 178-197 Week 3: Istanbul, Damascus, and Cairo The Remaking of Istanbul: Portrait of an Ottoman City in the Nineteenth Century and Displaying the Orient: Architecture of Islam at Nineteenth Century World’s Fairs (1992) Week 4: The Utopian Tradition: Garden City as Form + Idea Reading: Ebenezer Howard, “The Town-Country Magnet,” Garden Cities of Tomorrow [1898] (Cambridge MA: MIT, 1965), pp. 41-57 Week 5:The Planned Metropolis: ‘City Building’ in Three Dimensions Reading: Camillo Sitte, “City Planning According to Artistic Principles” (1889) in Collins and Collins, Camillo Sitte: The Birth of Modern City Planning (NY: Rizzoli,1986), pp.271-278; 279-297 Otto Wagner, "Development of a Great City,” (1911) reprinted in Oppositions 17 (Summer, 1979): 102-116. Week 6: Architecture as Instrument. The Modernist City: Le Corbusier, Hilberseimer, +CIAM in the 1920s and ‘30s Reading: Fritz Neumeyer, “The Second Hand City: Modern Technology and Changing Urban Identity,” In Marc Angelil (ed), On Architecture, the City and Technology (ACSA, 1990),pp. 16-25. Week 7:‘Red Vienna’, ‘New Frankfurt’ + ‘New Berlin’ Reading: Eve Blau, The Architecture of Red Vienna 1919-1934 (Cambridge; MIT Press, 1999), pp.201-215, 320-339. Week 8: Socialist Planning, The Ideal Communist City + New Unit of Settlement: Object, Subject, Field Reading: S. Frederick Starr, "Visionary Town Planning During the Cultural Revolution." In Cultural Revolution in Russia, 1928-1931, edited by Sheila Fitzpatrick. (Bloomington: Indiana University Press, 1978), pp. 222-242. Week 9: Fordism, Superblock, Suburb: The Victory of Ford over Marx Reading: Jose Luis Sert, “The Human Scale in City Planning,” in Paul Zucker, ed. New Architecture and City Planning, A Symposium. (New York, Philosophical Library, 1944), 392-410 Week 10: Communication: Sign, Pop + the Semiotic Dimension of Urban Form+Space Reading: Roland Barthes, “Semiology and Urbanism,” in Joan Ockman (ed), Architecture Culture 1943-1968 (New York: Rizzoli, 1993), pp. 412-418.. Week 11: Typomorphology + Collage: Rossi, Rowe, + the Critique of Modernism + Sprawl Reading: Aldo Rossi, from “The Architecture of the City,” [1966] in Ockman (ed) Architecture Culture, pp. 392-398. Week 12: Conditions + Strategies since 2000 Reading: Kiril Stanilov, “Taking Stock of Post-Socialist Urban Development: A Recapitulation,” in K. Stanilov, ed., The Post-Socialist City (Berlin: Springer, 2007), pp. 1-17. Week 13 and 14 Recapitulation and Students' Presentations |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | Michel Foucault, Of Other Spaces: Utopias and Hetertopias,” in Joan Ockman (ed), Architecture Culture 1943-1968 (New York, 1993), pp. 420-426. Michel de Certeau, “Walking in the City,” The Practice of Everyday Life (University of California Press, 1984): 91-96. Friedrich Engels, The Condition of the Working Class in England [1844] (London: Granada, 1982), pp. 78-87 (section on Manchester of “The Great Towns”) Henri Lefebvre, “The Right to the City,” in Joan Ockman (ed), Architecture Culture 1943-1968 (New York, 1993), pp.428-436. |
Diğer Kaynaklar: | Michel Foucault, Of Other Spaces: Utopias and Hetertopias,” in Joan Ockman (ed), Architecture Culture 1943-1968 (New York, 1993), pp. 420-426. Michel de Certeau, “Walking in the City,” The Practice of Everyday Life (University of California Press, 1984): 91-96. Friedrich Engels, The Condition of the Working Class in England [1844] (London: Granada, 1982), pp. 78-87 (section on Manchester of “The Great Towns”) Henri Lefebvre, “The Right to the City,” in Joan Ockman (ed), Architecture Culture 1943-1968 (New York, 1993), pp.428-436. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 5 | 16 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 | 4 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 241 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |