ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6201 Araştırma Olarak Tasarım: İstanbul'da Modern Mimarlık Güz 3 0 3 10
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir araştırma stüdyosu olarak faaliyet gösterek Istanbul'da seçilen çalışma arazilerinin kentsel ve mimari analizini yapmaktır. Analiz, öncelikle bu arazilerin ve morfolojik, sosyal ve etnoğrafik strüktürlerinin tarihsel olarak yeniden inşasına dayanır. 21. yüzyılın başında Istanbul şehri kentsel yenileme ve yeniden inşa süreçlerindeki mevcut değişimler altında tehlikede iken öğrenciler modern kentleşme ve mimarlık üzerine detaylı bir analiz geliştirmeye ve özellikle seçilen bazı yapıların 20. yüzyıl boyunca süren yaşam öykülerine odaklanmaya teşvik edileceklerdir. Ders boyunca öğrenciler, Istanbul'da ele alınan örnek alan ve yapıları dünyanın çeşitli kentlerindeki diğer alan ve durumlar ile karşılaştıracaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kentsel ve mimari analize eleştirel bir yaklaşım geliştirmek
II. Tarihi alan ve mahallelerde uygulanabilecek kentsel dönüşüm projeleri için yeni metotlar keşfetmek ve araştırmak
III. Istanbul'daki uygulamaları dünyada diğer kentler ile karşılaştırmak
IV. Kentsel dönüşümlerin sosyal ve etnoğrafik yapılar üzerindeki etkilerini incelemek
V. Kent tarihini çağdaş urbanizm ve mimarlığın güncel konularına organik olarak bağlanmış kümülatif bir rejenerasyon süreci olarak kavramak

Dersin İçeriği

Bu ders, Istanbul'da 20. yüzyıl modern mimarlığın araştırılmasını, analizini ve belgelenmesini amaçlar. Tarih anlayışı, kültürel tarih, arkeoloji ve etnoğrafyayı da kapsar. Ders bir araştırma stüdyosu olarak işler ve tasarım analizi, öncelikle tasarım sürecinin ve bir yapının yaşam öyküsünün tarihsel olarak yeniden inşa edilmesi olarak ele alınır. Istanbul'un sembolik ve sıradan modern mimarlığını temsil etmek üzere seçilen yapılar, tarihsel araştırma, kültürel hafıza olguları ve röportajlar aracılığıyla detaylı bir analize konu olacaktır. Aynı zamanda yapıların Istanbul'da çağdaş kent ve mimarlığın güncel konuları ile ilişkisi kurulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)

Kaynaklar

Ders Notları: Deniz Göktürk, Levent Soysal and Ipek Türeli (eds.), Orienting Istanbul: Cultural Capital of Europe? (Routledge, 2010); Frank Eckardt, Kathrin Wildner (eds.), Public Istanbul: Spaces and Spheres of the Urban (transcript Verlag, 2008); Sibel Bozdoğan, Esra Akcan, Turkey: modern architectures in history (Reaktion Books, 2012); Pelin Derviş (ed.) Becoming Istanbul: an encyclopedia (Garanti Galeri, 2009).
Diğer Kaynaklar: Primary and secondary texts on modern architecture and urbanism in Istanbul will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması 13 % 20
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 13 % 20
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 20 20
Ödevler 13 4 52
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı