ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6201 | Araştırma Olarak Tasarım: İstanbul'da Modern Mimarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir araştırma stüdyosu olarak faaliyet gösterek Istanbul'da seçilen çalışma arazilerinin kentsel ve mimari analizini yapmaktır. Analiz, öncelikle bu arazilerin ve morfolojik, sosyal ve etnoğrafik strüktürlerinin tarihsel olarak yeniden inşasına dayanır. 21. yüzyılın başında Istanbul şehri kentsel yenileme ve yeniden inşa süreçlerindeki mevcut değişimler altında tehlikede iken öğrenciler modern kentleşme ve mimarlık üzerine detaylı bir analiz geliştirmeye ve özellikle seçilen bazı yapıların 20. yüzyıl boyunca süren yaşam öykülerine odaklanmaya teşvik edileceklerdir. Ders boyunca öğrenciler, Istanbul'da ele alınan örnek alan ve yapıları dünyanın çeşitli kentlerindeki diğer alan ve durumlar ile karşılaştıracaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kentsel ve mimari analize eleştirel bir yaklaşım geliştirmek II. Tarihi alan ve mahallelerde uygulanabilecek kentsel dönüşüm projeleri için yeni metotlar keşfetmek ve araştırmak III. Istanbul'daki uygulamaları dünyada diğer kentler ile karşılaştırmak IV. Kentsel dönüşümlerin sosyal ve etnoğrafik yapılar üzerindeki etkilerini incelemek V. Kent tarihini çağdaş urbanizm ve mimarlığın güncel konularına organik olarak bağlanmış kümülatif bir rejenerasyon süreci olarak kavramak |
Bu ders, Istanbul'da 20. yüzyıl modern mimarlığın araştırılmasını, analizini ve belgelenmesini amaçlar. Tarih anlayışı, kültürel tarih, arkeoloji ve etnoğrafyayı da kapsar. Ders bir araştırma stüdyosu olarak işler ve tasarım analizi, öncelikle tasarım sürecinin ve bir yapının yaşam öyküsünün tarihsel olarak yeniden inşa edilmesi olarak ele alınır. Istanbul'un sembolik ve sıradan modern mimarlığını temsil etmek üzere seçilen yapılar, tarihsel araştırma, kültürel hafıza olguları ve röportajlar aracılığıyla detaylı bir analize konu olacaktır. Aynı zamanda yapıların Istanbul'da çağdaş kent ve mimarlığın güncel konuları ile ilişkisi kurulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) |
Ders Notları: | Deniz Göktürk, Levent Soysal and Ipek Türeli (eds.), Orienting Istanbul: Cultural Capital of Europe? (Routledge, 2010); Frank Eckardt, Kathrin Wildner (eds.), Public Istanbul: Spaces and Spheres of the Urban (transcript Verlag, 2008); Sibel Bozdoğan, Esra Akcan, Turkey: modern architectures in history (Reaktion Books, 2012); Pelin Derviş (ed.) Becoming Istanbul: an encyclopedia (Garanti Galeri, 2009). |
Diğer Kaynaklar: | Primary and secondary texts on modern architecture and urbanism in Istanbul will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 13 | % 20 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 13 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 13 | 4 | 52 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |