ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6107 Türkiye'de Modern Mimarlık ve Tasarım Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL
Dersin Amacı: Bu ders Türkiye'de modern mimarlık ve tasarım kültürünü belli başlı temalar ve mimari şahıslar üzerinden incelemeyi amaçlar. Tarihin farklı dönemlerinden seçilen mimar ve tasarımcılar üzerinde çalışılması, öğrencilerin mimarlik eğitimi, mesleği, söylemi ve pratiği arasındaki yeni ilişkileri keşfetmelerini ve farketmelerini sağlayacaktır. Modern mimarlık ve tasarımdaki belli başlı tartışmaların kaynaklarının 19. yüzıl sonuna kadar geçmişte izini sürmek, öğrencilere yeni analitik araçlar sağlayacaktır. Böylece günümüzün "yıldız" mimarlarını tarihsel bir yörüngeye yerleştirerek bugünkü mimarlık kültürünü yeniden değerlendirmek mümkün olacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Erken 20. yüzyıldan günümüze kadar Türkiye'de mimari tasarım kültürünün özelliklerini tanımlamak için yeni analitik araçlar keşfetmek
II. Türkiye'de ana akım modern mimarlık ve tasarım tarihinin oluşmasına etki eden standart tarihsel kategoriler ve anlatıları yeniden değerlendirmek
III. Mimarlik eğitimi, mesleği, söylemi ve pratiği arasındaki yakın etkileşimin nasıl meydana geldiğini kavramak
IV. Türkiye'deki modern mimarlık ve tasarım kültürünü modernizm ve postmodernizmin diğer yerel kültürleri ile karşılaştırmak

Dersin İçeriği

Eleştiriye tarama ve incelemeye dayanan bu ders, Türkiye'de modern mimarlık ve tasarıma ilişkin çeşitli konuları tarihsel bir perspektif içerisinde inceler. Erken 20. yüzyıl "ulusalcı" mimarlardan başlayarak çağdaş "yıldız" mimarlara kadar bu ders, standart tarihsel kategorileri ve anlatıları karmaşık hale getirerek mimarlik eğitimi, mesleği, söylemi ve pratiği tarafından paylaşılan ortak zemine odaklanmayı amaçlar. Mimari üslub hareketlerine alternatif bir yaklaşım olarak, farklı dönemleri temsil eden mimarlar ve tasarımcılar seçilerek detaylı olarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)

Kaynaklar

Ders Notları: Sibel Bozdoğan, Esra Akcan, Turkey: modern architectures in history (Reaktion Books, 2012); Uğur Tanyeli, Mimarlığın Aktörleri: Türkiye 1900-2000 (Garanti Galeri, 2007); Renata Holod and Ahmet Evin (eds.) Modern Turkish Architecture (University of Pennsylvania Press, 1984); Orhan Koçak, Modern ve Ötesi-Elli Yılın Sanatına Kenar Notları (Istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010).
Diğer Kaynaklar: Primary and secondary texts on modern architecture and design in Turkey will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 13 % 40
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 20 20
Ödevler 13 4 52
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı