ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6106 Yazı ve Uygulamada Mimarlık Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEM ELA KAÇEL
Dersin Amacı: Bu ders, başlıca mimarların yazılarını ve yapılarını modernizm ve postmodernizmin tarihsel yörüngesi içinde karşılaştırmalı olarak analiz etmeyi amaçlar. Ders boyunca mimarlığın yazılı ve yapılı biçimleri üzerinden eşzamanlı araştırılması, öğrencilerin mimarlık üzerine düşünme ve yazma süreci ile bina tasarlama süreci arasındaki temel ilişkileri kavramalarını sağlayacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Yapı analizi için yapıların sadece biçimsel analizine dayanmayan, metinsel/yazınsal analizi de önemseyen eleştirel bir yaklaşım geliştirmek
II. Kişisel özellikler, tasarım kuramları ve mimarlık söyleminin birbirlerini nasıl etkilediklerini keşfetmek ve araştırmak
III. Entelektüel üretimin farklı biçimlerinin meslek pratikleri üzerindeki etkilerini ve değerini anlamak
IV. Başlıca mimarların yazıları ve yapılarını, modernizm ve postmodernizmin tarihsel yörüngesini tekrar gözden geçirerek karşılaştırmalı olarak analiz etmek ve incelemek

Dersin İçeriği

20. yüzyılda mimarlar, mimarlık tarihi ve kuramını yapıları kadar yazdıkları metinler ile de şekillendirmişlerdir. Adolf Loos, Le Corbusier, Alvar Aalto, Louis Kahn, Robert Venturi, Rem Koolhaas ve Peter Zumthor, bu önemli mimarlar arasında anılacak isimlerden sadece birkaçını temsil eder. Bu ders, bu önemli mimarların yazıları ve yapılarını yan yana getirerek analiz etmeyi ve böylece kişisel özellikler, tasarım kuramları ve mimarlık söyleminin birbirlerini nasıl etkilediklerini incelemeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)

Kaynaklar

Ders Notları: Ulrich Conrads, Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture (MIT Press, 1975); Joan Ockman, Architecture Culture: 1943-1968 (Rizzoli, 1993); John Hendrix, Architectural Forms and Philosophical Structures (Peter Lang Publishing, 2003); Kenneth Frampton, Modern Architecture: a critical history (Oxford University Press, 1980).
Diğer Kaynaklar: Original texts and essays on architecture written by the key architects of the 20th century and other selected articles will be compiled in a Course Reader that will be available to students at the beginning of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 13 % 40
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 20
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 20 20
Ödevler 13 4 52
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı