ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6105 İç Mekanların Kritik Tarihi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iç mekan tasarımı ve içmimarlık mesleğinin gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla ele almak ve değerlendirmektir. Ders kapsamında, toplumun özellikle 18.yüzyılın 2. yarısında gerçekleşen sanayi devrimini takiben değişen sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı, sanayileşme ve kentleşmenin getirdiği yeni yaşam biçimi çerçevesinde ele alınan içmimarlık mesleğine çok yönlü ve eleştirel bir yaklaşım söz konusudur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- iç mimarlık mesleğinin gelişimini anlamak,
- mesleğin gelişimini ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler çerçevesinden ele alarak eleştirel bir bakış açışı geliştirmek,
- kentleşme ve sanayileşmenin mesleğin ortaya çıkışı, yaygınlaşması ve gelişmini etkilerini anlamak, öğrenmek

Dersin İçeriği

1. Giriş
2. Viktoryen Stili
3. Modernizm
4. Art Deco - Art Moderne
5. Savaş Sonrası Modernizm
6. Tüketim Kültürü ve iç mekan
7. Post Modernizm
8. İçmimarlıkta Sürdürülebilirlik
9. Dönem projesi tartismalari
10. Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Viktoryen Stili - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
3) Modernizm - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
4) Modernizm- ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
5) Art Deco - Art Moderne - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
6) Savaş Sonrası Modernizm - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
7) Tüketim Kültürü ve iç mekan - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili hazirlik
8) Tüketim Kültürü ve iç mekan - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
9) Post Modernizm- ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
10) İçmimarlıkta Sürdürülebilirlik - ilgili okumalar üzerine tartışmalar ilgili okumalar
11) Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) ilgili okumalar
12) Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) ilgili okumalar
13) Dönem projesi sunumları ilgili hazirliklar
14) Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi ilgili hazirliklar

Kaynaklar

Ders Notları: none yok
Diğer Kaynaklar: - Massey, Anne. 2008. Interior Design Since 1900. Thames & Hudson. London. - Taylor, Mark and Julıeanna Preston (eds.). 2008. Intimus: Interior Design Theory Reader. Wiley-Academy, England - Hay, Gigli, Holis Milligan, Milton Plunket (eds). 2007. Thinking Inside the Box: A Reader in Interiors for the 21st Century. Mıddlesex University Press. London. - Caan, Shashi. 2011. Rethinking Design and Interiors. Laurence King Publishing Ltd., London. * daha çok kaynak eklenecektir - more will be announced by reviewing new publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 30
Sunum 2 % 30
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 14 4 56
Proje 0 0 0
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 14 4 56
Toplam İş Yükü 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı