ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6103 Tasarım Kültürü Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Dersin Amacı: Bu ders tasarım kültürü ve biçim paradigmaları üzerine çeşitlenen eleştirel bakışları tartışmayı hedefler.Ders mimarlık tarihini biçimin dönüşümünü tetikleyen bilimsel ve sanatsal eşikler üzerinden ve özne-nesne karşıtlığı ekseninde yeniden kavramsallaştırarak bilgi ve tasarım kuramlarına odaklanır. Ayrıca ders tarih ve kuram arasındaki simbiyotik ilişkiyi tartışır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenci

1. Tasarımı bir kültür olarak kavramsallaştıran bütüncül bir yaklaşım geliştirir.
2. Biçim ve bilgi üretimine dair çağdaş tartışmaları yorumlayabilir
3.Önemli bilimsel ve sanatsal eşikleri tasarım kuramları ile ilişkilendirerek tartışır
4. Akademik düşünme ve yazma becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Dönem boyunca tasarım kültürü ve eğitiminin dönüşümü önemli eşikler üzerinden tartışılacak ve görsel kültürün çevirisi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin tanıtımı
2) Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri Stephen Kern, 2003. Excerpts from The Culture of Time-Space, Harvard Univ. Press
3) Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler (II) Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri David Farrell Krell, 1997. Architecture: Ecstasies of Space, Time, and the Human Body, State Univ. of NY
4) Tasarım Kültürünün Dönüşümünde Eşikler (III) Akıl-beden-mekan-zaman ilişkileri Michael Hensel, Christhopher Hight, Achim Menges (ed.), 2009. Excerpts from Space Reader. Heterogeneous Space in Architecture, Wiley.
5) Görsel Kültürün Çevirisi (I) Çeviri Kavramı ve Kuramları (I) John Biguenet and Rainer Schulte, 1992. Excerpts form Theories of Translation: An Anthology of Essays from Dyden to Derrida, University of Chicago Press
6) Görsel Kültürün Çevirisi (II) Türkiye ve Avrupa'da Karşılıklı Deneyimler (II) Esra Akcan, 2012. Excerpts from Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House , Duke University Press Books.
7) Translation in Design Education Mervyn Romans,2005. Histories of Art and Design Education Excerpts from . Collected Essays, Intellect Books
8) Tasarımda "Minör" kavramı ve ilgili yaklaşımlar Jill Stoner, 2012. Toward a Minor Architecture, the MIT Press.
9) Kafka ve Mekan Benjamin, “Franz Kafka” in Illuminations ed. Hannah Arendt trans Herry Zohn (NY: Schocken Books, 1969).
10) Disiplinlerarası karşılaşmalar Jane Rendell, Jonathan Hill, Murray Fraser and Mark Dorrian, 2007. Excerpts from Critical Architecture, Routledge.
11) Öğrenci sunumları Tartışma
12) Öğrenci sunumları Makale teslimi
13) Makaleler üzerine tartışmalar
14) Gözden geçirilen çalışmaların/makalelerin teslimi ve sunumu tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: gerektiğinde verilir will be given when necessary
Diğer Kaynaklar: Stoner, Jill. Towards a minor Architecure, The MIT Press, 2012. Eck van C. and Winters E. (ed.) Dealing with the Visual: Art History, aesthetics and visual culture, Aldershot: Ashgate, 2005. Akcan, E. Excerpts from Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House , Duke University Press Books, 2012. Gelernter, M., Sources of Architectural Form, New York: Manchester University Press, 1995 Honour, H. and Fleming, J. , The Visual Arts: A History, Englewood Cliffs:Prentice Hall Inc, 1982 Hollis, E., Milligan, A., Milton, A., Plunkett, D. and Gigli, J. and Hay, F., Thinking Inside the Box: A Reader in Interiors for the 21st Century. Middlesex University, 2007. Margolin, V., Design Discourse. History. Theory . Criticism, Chicago: University of Chicago Press, 1989. Rendell, J, Hill, Jonathan, Fraser, M and Dorrian, M. Excerpts from Critical Architecture, Routledge, 2007 Hensel, M, Hight, C, Menges, A (ed.), Excerpts from Space Reader. Heterogeneous Space in Architecture, Wiley, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 96
Sunum / Seminer 2 20
Proje
Ödevler 11 98
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final
Toplam İş Yükü 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı