ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6001 Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 10
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, tez aşamasında araştırma yapacak olan öğrencilerin araştırma kurgulama, yürütme ve sunma becerilerini geliştirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Araştırmanın felsefi ve epistemolojik temellerini tartışabilir
II.Pozitivist ve post pozitivist araştırma metodolojilerini ayırdedebilir.
III.Bir araştırma sürecini tasarımlayabilir.
IV. Araştırma sonuçlarını değerlendirebilir ve kavramsallaştırabilir.
V. Araştıma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunabilir.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın felsefi ve epistemolojik kökenleri; pozitivist ve post-pozitivist araştırma yöntemleri; alternatif araştırma yöntemleri, araştırma metodoloji ve süreçleri; araştırma geçerlilik ve kalite değerlendirmeleri ve çalışmanın kavramsallaştırılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma hakkında düşünmek: Felsefi arka planını ve farklı göüşleri anlamak
2) Bilim nedir ( Yorumlama ve Karar verme mekanizmaları) ?
3) Bilim, Bilimsel Araştırma ve Metodoloji
4) Bilim Felsefesine Giriş
5) Bilim Felsefesine Giriş
6) Bilgi edinme ve sorgulama
7) Bilimsel Katılık ve Gelişme
8) Bilimsel Katılık ve Gelişme
9) Bilim, Akılcılık, Açıklama, Keşif ve Söylem
10) Sosyal Bilimlerde araştırmanın Epistomoloji ve Felsefesi
11) Güncel tartışmalar,farklı görüşler ve konular
12) Kuram, Kuram geliştirme/ kurgulama ve deneme
13) Araştırmanın değerlendirilmesi
14) Araştırmanın değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Losee, John 2001, A Historical Introduction to the Philosophy of Science, 4th ed., Oxford Univ. 2. Chalmers, Alan F. 1999, What is this Thing Called Science?, 3rd ed., Hackett Publishing 3. Kuhn, Thomas, 1996, The Structure of Scientific Revolutions, 3rd ed., Univ. of Chicago Press 4. Bernstein, Richard J., 1983, Beyond Objectivism and Relativism, Philadelphia: University of Pennsylvania Press 5. Popper, Karl, 1985, Popper Selections, Ed. David W. Miller, Princeton, NJ: Princeton 6. Latour Bruno and Steve Woolgar, 1986, Laboratory Life: The Construction of Scientific Facts, Princeton
Diğer Kaynaklar: Will be given when necessary

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı