ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6001 | Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, tez aşamasında araştırma yapacak olan öğrencilerin araştırma kurgulama, yürütme ve sunma becerilerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Araştırmanın felsefi ve epistemolojik temellerini tartışabilir II.Pozitivist ve post pozitivist araştırma metodolojilerini ayırdedebilir. III.Bir araştırma sürecini tasarımlayabilir. IV. Araştırma sonuçlarını değerlendirebilir ve kavramsallaştırabilir. V. Araştıma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunabilir. |
Bilimsel araştırmanın felsefi ve epistemolojik kökenleri; pozitivist ve post-pozitivist araştırma yöntemleri; alternatif araştırma yöntemleri, araştırma metodoloji ve süreçleri; araştırma geçerlilik ve kalite değerlendirmeleri ve çalışmanın kavramsallaştırılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Araştırma hakkında düşünmek: Felsefi arka planını ve farklı göüşleri anlamak | ||
2) | Bilim nedir ( Yorumlama ve Karar verme mekanizmaları) ? | ||
3) | Bilim, Bilimsel Araştırma ve Metodoloji | ||
4) | Bilim Felsefesine Giriş | ||
5) | Bilim Felsefesine Giriş | ||
6) | Bilgi edinme ve sorgulama | ||
7) | Bilimsel Katılık ve Gelişme | ||
8) | Bilimsel Katılık ve Gelişme | ||
9) | Bilim, Akılcılık, Açıklama, Keşif ve Söylem | ||
10) | Sosyal Bilimlerde araştırmanın Epistomoloji ve Felsefesi | ||
11) | Güncel tartışmalar,farklı görüşler ve konular | ||
12) | Kuram, Kuram geliştirme/ kurgulama ve deneme | ||
13) | Araştırmanın değerlendirilmesi | ||
14) | Araştırmanın değerlendirilmesi |
Ders Notları: | 1. Losee, John 2001, A Historical Introduction to the Philosophy of Science, 4th ed., Oxford Univ. 2. Chalmers, Alan F. 1999, What is this Thing Called Science?, 3rd ed., Hackett Publishing 3. Kuhn, Thomas, 1996, The Structure of Scientific Revolutions, 3rd ed., Univ. of Chicago Press 4. Bernstein, Richard J., 1983, Beyond Objectivism and Relativism, Philadelphia: University of Pennsylvania Press 5. Popper, Karl, 1985, Popper Selections, Ed. David W. Miller, Princeton, NJ: Princeton 6. Latour Bruno and Steve Woolgar, 1986, Laboratory Life: The Construction of Scientific Facts, Princeton |
Diğer Kaynaklar: | Will be given when necessary |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |