MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5504 Çağdaş Taşıyıcı Sistemler Bahar 0 3 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MELTEM VATAN
Dersin Amacı: Dersin amacı; mimari strüktürlerin yük aktarma biçimine göre sınıflandırılarak tanıtılması ve her biri için bina örneklerinin incelenmesidir. Bina strüktürlerinin seçim gerekçelerinin irdelenmesi ve sistem - açıklık; sistem - malzeme; açıklık - malzeme arasındaki ilişkilerin incelenmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders sonunda;
yük aktarma biçimine göre strüktür sistemlerini öğrenme;
binaları strüktürlerine göre okuma becerisi;
açıklığa göre malzeme ve strüktür sistemi seçimi ilkeleri öğrenilecektir.

Dersin İçeriği

Yük aktarma biçimine göre strüktür sistemleri sınıflandırması. Bina örneklerinin incelenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş .
2) 1. Strüktür sistemlerine ilişkin temel konular. 2. Strüktür – malzeme ilişkisi. 3. Strüktür – açıklık ilişkisi. .
3) Aktif form strüktür sistemleri .
4) Aktif vektör strüktür sistemleri .
5) Aktif kesit strüktür sistemleri .
6) MIDTERM 1 .
7) Aktif yüzey strüktür sistemleri .
8) Aktif yüksek strüktür sistemleri .
9) Karma strüktür sistemleri .
10) MIDTERM 2 .
11) Geometri .
12) Örnek binaların incelenmesi .
13) Örnek binaların incelenmesi .
14) Ödev sunumları .

Kaynaklar

Ders Notları: .
Diğer Kaynaklar: Bjorn N. Sandaker, Arne P. Eggen, Mark R. Cruvellier (2011) The Structural Basis of Architecture, Second Edition, Taylor and Francis Francis D. K. Ching, Barry S. Onouye, Douglas Zuberbuhler (2009) Building Structures Illustrated – Patterns, Systems and Design Andreas Achilles, Diane Navratil (2009) Basics – Glass Construction Türkçü Çetin (2009) Çağdaş Taşıyıcı Sistemler Andrea Deplazes (2008) Constructing Architecture Materials, Processes Structures Handbook Pete Silver, Will McLean (2008) Introduction to Architectural Technology M. Hegger, V. Auch-Schwelk , M. Fuchs, T. Rosenkranz (2006) Construction Materials Manual Fuller Moore (1998) Understanding Structures Mario Salvadori (1990) The Art of Construction

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 5 % 20
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 4 5 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 4 8
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.