MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5120 | Mimarlık Kavramları | Bahar | 0 | 3 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders mimarlık kavramlarının tarihten günümüze araştırmak, kavram, tasarım,ürün ilişkisini tartışmayı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mimarlık kavramları ve tasarım konularını tartışmak Kavram ürün ilişkisini farklı kavramlar üzerinden değerlendirmek |
1. Giriş 2-8 Kavramlar /tasarım/ürün 8-13.Bireysel araştırma7değerlendirme 14.Teslim ve Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Mimarlık Kuramı | ||
2) | Ödev teslim ve tartışma | Araştırma tamamlanması | |
2) | Modern Dönem | Okuma | |
3) | Modern Sonrası dönem | Okuma | |
4) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
5) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
6) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
7) | Dönem ödevi açıklama | ||
8) | Ara değerlendirme | bireysel çalışma | |
9) | Dönem ödevi içerik oluşturme | kişisel araştırma | |
10) | Text geliştirme | kişisel araştırma | |
11) | Text geliştirme | Kişisel araştırma | |
13) | Sunum | ||
14) | Sunum |
Ders Notları: | Seçilmiş textler üzerinden/On selected architectural texts |
Diğer Kaynaklar: | Bireysel çalışma bazında farklılıklar gösterir/varies depending on individual work |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 20 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 7 | 21 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 33 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 7 | 21 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | |
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 79 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |