MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5504 | Yapı Mimarisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MELTEM VATAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MELTEM VATAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; mimari strüktürlerin yük aktarma biçimine göre sınıflandırılarak tanıtılması ve her biri için bina örneklerinin incelenmesidir. Bina strüktürlerinin seçim gerekçelerinin irdelenmesi ve sistem - açıklık; sistem - malzeme; açıklık - malzeme arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders sonunda; yük aktarma biçimine göre strüktür sistemlerini öğrenme; binaları strüktürlerine göre okuma becerisi; açıklığa göre malzeme ve strüktür sistemi seçimi ilkeleri öğrenilecektir. |
Yük aktarma biçimine göre strüktür sistemleri sınıflandırması. Bina örneklerinin incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | . | |
2) | 1. Strüktür sistemlerine ilişkin temel konular. 2. Strüktür – malzeme ilişkisi. 3. Strüktür – açıklık ilişkisi. | . | |
3) | Aktif form strüktür sistemleri | . | |
4) | Aktif vektör strüktür sistemleri | . | |
5) | Aktif kesit strüktür sistemleri | . | |
6) | MIDTERM 1 | . | |
7) | Aktif yüzey strüktür sistemleri | . | |
8) | Aktif yüksek strüktür sistemleri | . | |
9) | Karma strüktür sistemleri | . | |
10) | MIDTERM 2 | . | |
11) | Geometri | . | |
12) | Örnek binaların incelenmesi | . | |
13) | Örnek binaların incelenmesi | . | |
14) | Ödev sunumları | . |
Ders Notları: | . |
Diğer Kaynaklar: | Bjorn N. Sandaker, Arne P. Eggen, Mark R. Cruvellier (2011) The Structural Basis of Architecture, Second Edition, Taylor and Francis Francis D. K. Ching, Barry S. Onouye, Douglas Zuberbuhler (2009) Building Structures Illustrated – Patterns, Systems and Design Andreas Achilles, Diane Navratil (2009) Basics – Glass Construction Türkçü Çetin (2009) Çağdaş Taşıyıcı Sistemler Andrea Deplazes (2008) Constructing Architecture Materials, Processes Structures Handbook Pete Silver, Will McLean (2008) Introduction to Architectural Technology M. Hegger, V. Auch-Schwelk , M. Fuchs, T. Rosenkranz (2006) Construction Materials Manual Fuller Moore (1998) Understanding Structures Mario Salvadori (1990) The Art of Construction |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 12 | 96 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |