MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5424 | Geleneksel Mimarlık Üzerine Çalışmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MAAN CHIBILI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciyi, dünya mirası olarak kabul edilen geleneksel mimarlık ürünlerinin, kültürel miras bağlamında değerlendirilerek, koruma, bakım,onarım ve yönetim konularında gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Kültürel mirasın önemini kavrar ve toplumsal hafızaya, kimliğe ve tarihi korumaya katkısını değerlendirebilir 2.Geleneksel mimarlığın elemanlarını ayırdedebilir, 3. Çeşitli geleneksel mimarlıkları analiz edebilir, 4.Kültürel koruma kanallarını kavrar, 5.Arkeolojik miras kavramını koruma ve diğer sosyal konularla ilişkili olarak analiz edebilir. 6.Arkeolojik miras kavramının kültürel çevre ile ilişkili olarak analiz edebilir. |
Geleneksel Mimarlık; Sürdürülebilirlik; Mimari ve Kültürel Miras; Miras ve Kentsel Yönetim ; Geleneksel malzemeler ve yapım,bakım, onarım ilkeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Geleneksel Mimarlık Kavramı | ||
2) | Mimari Mirasın Önemi | ||
3) | Tarihi merkezlerde Kentsel Yönetim | ||
4) | Yerel Bağlamda Geleneksel Konut | ||
5) | Geleneksel Mimarlık ve Sürdürülebilirlik | ||
6) | Geleneksel Malzemeler, yapım, onarım ve Bakım ilkeleri | ||
7) | Ara sınav sunumları: Dünya Koruma listesinde olan bir örneğin irdelenmesi | ||
8) | Ara sınav sunumları: Dünya Koruma listesinde olan bir örneğin irdelenmesi | ||
9) | Geleneksel Yapılarda Risk Analizi | ||
10) | Geleneksel Bahçe ve süslemeler | ||
11) | Sınıflandırılmamış Geleneksel Mimarlık | ||
12) | Eski İstanbul :Planlama Elemanları | ||
13) | Eski İstanbul: Mimari Elemanlar | ||
14) | Final : İlkeler |
Ders Notları: | -Ahmet Eyüce, Learning from the vernacular: Sustainable Planning and Design, Open House International, Vol. 32, No.4, December 2007. - Brian EDWARDS, Magda SIBLEY, Mohamad HAKMI and Peter LAND (editors), Courtyard Housing. Past Present and Future. Taylor and Francis, Abigdon, Oxon, UK, 2006. - Friedrich RAGETTE, Traditional Domestic Architecture of the Arab Region. Editions Axel Menges, Shargah, E.A.U., 2006. -Guido Licciardi, Rana Amirtahmasebi; The Economics of Uniqueness: Investing in Historic City Cores and Cultural Heritage assets for sustainable Development, The World Bank, 2012. -JUKKA JOKILEHTO, The context of the Venice Charter (1964), CONSERVATION AND MANAGEMENT OF ARCHAEOLOGICAL SITES (998) volume 2 pages 229-233. -Michael Petzet, International Principles of Preservation, International Council on Monuments and Sites, ICOMOS, 2009. -Partnership, Collaborative Planning and Urban Regeneration McCarthy, John ISBN: 9780754613756 -The New Economy of the Inner City: Restructuring, Regeneration and dislocation in the twenty first century Metropolis, Thomas A Hutton, 2008. -Tourism and Archaeological Heritage Management at Petra, ICAHM, 2012. -Tourism Carrying Capacity Assessment Ashgate, Mexa, 2004. - Urban Regeneration of Hidden World Heritage in L’viv (Ukraine), GIZ, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 294 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |