|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
İstanbul Hakkında |
|
2) |
Konferans: Kentsel Mekan Kavramı - Bizans'tan Osmanlı'ya Geçiş |
Kafesçioğlu, Çiğdem, " Viewing, Walking, Mapping Istanbul, ca. 1580", Mitteilungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz, 56. Bd., H. 1, Littoral andLiminal Spaces The Early Modern Mediterranean and Beyond (2014), pp. 16-35 |
3) |
Arazi gezisi 1: Byzantine+Ottoman Public Spaces: Hippodrome and its Environs, St. Sophia |
Altinyildiz, Nur. “The Architectural Heritage of Istanbul and the Ideology of Preservation.” Muqarnas, vol. 24, 2007, pp. 281–305.
2. Aykaç, Pınar. “Musealization as an Urban Process: The Transformation of the Sultanahmet District in Istanbul’s Historic Peninsula.” Journal of Urban History, vol. 45, no. 6, Nov. 2019, pp. 1246–1272.
|
4) |
Gezi II: Bizans ve Osmanlı Katmanlarının Çerçevelenmesi, Şehir Surları Ziyareti |
Baş Bütüner, Funda, "Old City Walls as Public Spaces in Istanbul", Public Istanbul, Spaces and Sphere of the Urban, Frank Eckardt, Kathrin Wildner (eds.), Transcript Verlag, Bielefeld, 2008, pp.141-162. |
5) |
Ders: MODERN İSTANBUL, 18. yüzyıl ve sonrası |
Reading 1. Hamadeh, Shirine. “Splash and Spectacle: The Obsession with Fountains in Eighteenth-Century Istanbul.” Muqarnas, vol. 19, 2002, pp. 123–148.
2. Dinçkal, Noyan. “Reluctant Modernization: The Cultural Dynamics of Water Supply in Istanbul, 1885-1950.” Technology and Culture, vol. 49, no. 3, 2008, pp. 675–700
|
6) |
Hedef III: Laleli ve Beyazıt anıtları ve çevresi |
Akpınar, İpek, "Urbanization represented in the Historical Peninsula Turkification of Istanbul in the 1950s", in Meltem Gürel (ed.) Mid-Century Modernism in Turkey: Architecture Across Cultures in the 1950s and 1960s, Research in Architecture, Routledge- Taylor and Francis Group, London, September 2015, pp.56-84 |
7) |
Gezi IV: Melez Kimlikler: Karaköy-Galata-Tophane |
Schuitema, Karin, "Negotiation of the Past and Identities in a Changing Urban Landscape: A Multivocal History of Tophane", History Takes Place: Istanbul, Anna Hofmann / Ayşe Öncü (eds.), Jovis Verlag, 2015, pp.134-149. |
8) |
Gezi V: Savaş Sonrası Modernizm ve Çağdaş Mimarlık, İMÇ, İstanbul Belediyesi, SGK Kompleksi |
Tureli, Ipek, "Architecture as advertising: The Istanbul Reklam Building", in Meltem Gürel (ed.) Mid-Century Modernism in Turkey: Architecture Across Cultures in the 1950s and 1960s, Research in Architecture, Routledge- Taylor and Francis Group, London, September 2015, pp.163-185 |
9) |
Konferans: Çağdaş İstanbul, 21. yüzyıl |
Keyder, Çağlar, "Introduction", Istanbul Between Global and the Local, Rowman & Littlefield Publishers, Inc, 1999, pp.3-26 |
10) |
Gezi VI: Neoliberal kent, tarihi mahallelerin soylulaştırılması |
İpek Türeli, "Exhibiting Vernacular Architecture" |
11) |
NATIONAL HOLIDAY / NO CLASS |
|
12) |
Öğrenci Sunumları |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Final teslimi |
|
Ders Notları: |
Doğan Kuban, İstanbul Yazıları; İstanbul Ansiklopedisi, Stefanos Yerasimos, İstanbul (İmparatorluk Başkenti), İstanbul, 2010; Çeçen, Kazım, Mimar Sinan ve Kırkçeş
me Tesisleri,İstanbul 1988;Çeçen, Kazım, İstanbul’un Osmanlı
Dönemi Su Yolları,İstanbul 2000;Demir, Ataman. “Haliç Bölgesinde Su Mimarisi Eserleri”, Haliç 2001 Sempozyumu,İstanbul 2001. Nirven, Saadi Nazım,İstanbul suları,İstanbul 1946; Oğuz, Burhan. Bizans’tan Günümüze İstanbul Suları, İstanbul, 1998;Öziş, Ünal - Arısoy, Yalçın, “Mimar Sinan’ın Su İletim Sistemleri” Mimar Sinan DönemiTürk Mimarlığı ve Sanatı Sempozyumu, İstanbul 1988; Sönmez, Zeki. Mimar Sinan İle İlgili Tarihi Yazmalar-Belgeler, İstanbul, 1988; |
Diğer Kaynaklar: |
Ayverdi, Ekrem Hakkı, Fâtih Devri Mîmârîsi, İstanbul, 1953;Ayverdi, Ekrem Hakkı,Fâtih Devri Mîmârî Eserleri, İstanbul, 1953;Ayverdi, Ekrem Hakkı,"Fatih Devrinde İstanbul Mahalleleri, Şehrin İskânı ve Nüfûsu", Vakıflar Dergisi, Sayı: IV. Ankara, 1958, s. 245 - 261;Ayverdi, Ekrem Hakkı, XIX. Asırda İstanbul Haritası, İstanbul, 1958;Ayverdi, Ekrem Hakkı,Fâtih Devri Mîmârîsi Zeyli, İstanbul, 1960;Ayverdi, Ekrem Hakkı, Osmanlı Mîmârîsinde Fâtih Devri, C. III, İstanbul,1973; Ayverdi, Ekrem Hakkı, Osmanlı Mîmârîsinde Fâtih Devri, C. IV, İstanbul, 1974; Ayverdi, Ekrem Hakkı,İstanbul Vakıfları Tahrir Defteri, ( Ö.L. Barkan İle ) İstanbul, 1970. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Araştırma alanındaki en son gelişmeleri kavrar ve yenilikçi tanımlara ulaşır. Karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. Araştırma ve yayın alanında etik ilkelere uygun davranır. |
|
2) |
Disiplinler arası etkileşimi kavrar ve karmaşık fikirleri analiz edip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlardaki en son gelişmeleri ve kullanılan disiplinler arası stratejileri bilir. |
|
3) |
Araştırma ve inovasyonda problem tanımlar, önemli sorunları çözer ve bilgiyi genişletmek için ileri düzey beceri ve tekniklere sahiptir. Yeni bilgileri değerlendirir, yeni düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamalar geliştirir ve farklı alanlara uyarlayabilir. Araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahiptir. |
|
4) |
Araştırma stratejileri ve tekniklerinde uzmandır, Öncü akademik çalışmaları diyalektik olarak yürütür ve akademik diyaloga katkı sağlar. Yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel olarak analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
5) |
Uzman kişiler, akranları, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda yetkinliğini gösteren etkili iletişim kurar, özgün görüşlerini savunur. |
|
6) |
Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
7) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir, teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
8) |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur ve özgün araştırmalar yaparak bu alandaki bilgiye katkı sağlar |
|
9) |
Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar ve operasyonel etkileşim deneyimini gösterir. Araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar ve uygular. |
|
10) |
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Toplumsal sorunların çözümünde etkili olur ve bu konularda stratejik kararlar alır. |
|
11) |
Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, veya ulusal veya uluslararası akademik etkinliklerde sunar. |
|
12) |
Yeni fikirler ve süreçler geliştirme konusunda yetkinlik ve inovasyon sergiler; bağımsız kararlar verir ve problem çözümünde liderlik gösterir. |
|