|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
İstanbul Hakkında |
|
2) |
İstanbul/ Constantinople'u anlamak |
|
3) |
Güzergah I. Kentin Bizans ve Osmanlı Katmanlarını anlamak |
|
4) |
Güzergah II. Bizans Kamusal Mekanları, Hipodrom ve Çevresi |
|
5) |
Güzergah III. Ayasofya |
|
6) |
Bizans'dan Osmanlı'ya Kentsel Mekan Kavramı |
|
7) |
Güzergah I: Kent surları Mezarlıklar ve Eyüp |
|
8) |
Güzergah II. Kariye Camii |
|
9) |
Güzergah III. Fener ve Balat Bölgesi |
|
10) |
Sinan'ın İstanbulu
Güzergah I: Mihrimah Camii ve Şemsi Paşa Camii |
|
11) |
Melez Kimlikler: Galata-Pera Bölgesi
Güzergah I: Galata Mevlevihanesi |
|
12) |
Güzergah II. Modern İstanbul: Borusan,IKSV ve SALT Binaları, Taksim Meydanı, St Anthony ve Sta. Maria Draperis Kilisesi |
|
13) |
İSTANBUL: 1950-2000ler |
|
14) |
Sunumlar ve Değerlendirme |
|
Ders Notları: |
Doğan Kuban, İstanbul Yazıları; İstanbul Ansiklopedisi, Stefanos Yerasimos, İstanbul (İmparatorluk Başkenti), İstanbul, 2010; Çeçen, Kazım, Mimar Sinan ve Kırkçeş
me Tesisleri,İstanbul 1988;Çeçen, Kazım, İstanbul’un Osmanlı
Dönemi Su Yolları,İstanbul 2000;Demir, Ataman. “Haliç Bölgesinde Su Mimarisi Eserleri”, Haliç 2001 Sempozyumu,İstanbul 2001. Nirven, Saadi Nazım,İstanbul suları,İstanbul 1946; Oğuz, Burhan. Bizans’tan Günümüze İstanbul Suları, İstanbul, 1998;Öziş, Ünal - Arısoy, Yalçın, “Mimar Sinan’ın Su İletim Sistemleri” Mimar Sinan DönemiTürk Mimarlığı ve Sanatı Sempozyumu, İstanbul 1988; Sönmez, Zeki. Mimar Sinan İle İlgili Tarihi Yazmalar-Belgeler, İstanbul, 1988; |
Diğer Kaynaklar: |
Ayverdi, Ekrem Hakkı, Fâtih Devri Mîmârîsi, İstanbul, 1953;Ayverdi, Ekrem Hakkı,Fâtih Devri Mîmârî Eserleri, İstanbul, 1953;Ayverdi, Ekrem Hakkı,"Fatih Devrinde İstanbul Mahalleleri, Şehrin İskânı ve Nüfûsu", Vakıflar Dergisi, Sayı: IV. Ankara, 1958, s. 245 - 261;Ayverdi, Ekrem Hakkı, XIX. Asırda İstanbul Haritası, İstanbul, 1958;Ayverdi, Ekrem Hakkı,Fâtih Devri Mîmârîsi Zeyli, İstanbul, 1960;Ayverdi, Ekrem Hakkı, Osmanlı Mîmârîsinde Fâtih Devri, C. III, İstanbul,1973; Ayverdi, Ekrem Hakkı, Osmanlı Mîmârîsinde Fâtih Devri, C. IV, İstanbul, 1974; Ayverdi, Ekrem Hakkı,İstanbul Vakıfları Tahrir Defteri, ( Ö.L. Barkan İle ) İstanbul, 1970. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
|
3) |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
4) |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
5) |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
7) |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
9) |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
12) |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme |
|
14) |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|