MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5420 | Mimari Söylemler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersin Amacı: | I.Tarihsel olarak farklı dönem ve bağlamlara ait mimarlık tartışmalarını, içerisinde geliştiği kuramsal ortam üzerinden incelemek, bu tartışmalara dahil olmak ve eleştirel bir tavır geliştirmek. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimarlık-kuram-tarih-eleştiri ilişkisi üzerine güncel bir kavrayış geliştirme II.Mimarlık kuramı içerisindeki metinsel anlatıların çoğulculuğunu ve dolayısıyla tarihselliğini kayrayabilme. III.Mimarlık kuramı içerisinde yeni bir sorunsal oluşturabilme ve bunu güncel kavramsal repertuvarı kullanarak tartışabilme IV.Genel mimarlık kuramı tartışmaları ile Türkiye'nin özgül koşulları içindeki üretimler arasında ilişkiler kurabilme, karşılaştırmalı bir perspektif ile eleştirebilme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | ||
3) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | ||
4) | İlgili metin tartışması. | ||
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | ||
6) | Film gösterimi, tartışmalar. | ||
7) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | ||
8) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | ||
9) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | ||
10) | Bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | ||
11) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | ||
12) | Öğrenci sunumları | ||
13) | Öğrenci sunumları | ||
14) | Dönem değerlendirilmesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Selected readings will be given according to the topics. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 291 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |