MİMARLIK VE TASARIM (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5437 Mimarlıkta Seçilmiş Konularda Araştırma Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERENGÜL SEÇMEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, deniz, nehir, kanal, göl gibi bir su kaynağının kenarında yer alan bir şehrin özelleşmiş bölümleri olan kentsel su kenarlarını incelemektir. Kentsel su kıyılarının teorik ve pratik arka planının araştırılması, endüstri sonrası çağ boyunca kentsel planlama ve tasarım sürecine ilişkin bu dersin öğrenilmesinin önemli bir parçasıdır. Farklı coğrafyalardaki çeşitli su kıyılarını incelemek ve su ile kentsel bağlam arasındaki etkileşimi anlamaya yönelik bir araştırma yöntemi tasarlamak bu derste incelenecek temel konudur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır:
I. Literatür tarama
II.Analiz etme ve anlama
III.Bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması
IV.Değerlendirme

Dersin İçeriği

Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri
2) Kentsel Su Kenarlarına Giriş: Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri
3) Araştırma yöntemleri ve araçları analiz ‘’Kentsel su kenarlarının mekansal kalitesinin değerlendirilmesi: İstanbul örneği’’
4) Konuk konuşmacı
5) Araştırma yöntemleri ve analiz araçları
6) Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş
7) Vize sunumları
8) Vize sunumları
9) İstanbul kıyıları üzerine seminer
10) İstanbul kıyıları üzerine seminer
11) Öğrenci sunumları
12) Öğrenci sunumları
13) Farklı coğrafyalarda kentsel kıyı gelişimi
14) İstanbul kıyılarında ileri planlama ve tasarım çalışmalarının tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları: none.
Diğer Kaynaklar: Richard Marshall, Waterfronts in Post-Industrial Cities, 2001, Taylor & Francis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 9 % 10
Sunum 2 % 35
Projeler 14 % 15
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Sunum / Seminer 13 39
Proje 6 24
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 7 24
Ara Juri 1 3
Ara Sınavlar 2 6
Rapor Teslimi 4 12
Juri
Final 4 18
Toplam İş Yükü 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Araştırma alanındaki en son gelişmeleri kavrar ve yenilikçi tanımlara ulaşır. Karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. Araştırma ve yayın alanında etik ilkelere uygun davranır.
2) Disiplinler arası etkileşimi kavrar ve karmaşık fikirleri analiz edip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlardaki en son gelişmeleri ve kullanılan disiplinler arası stratejileri bilir.
3) Araştırma ve inovasyonda problem tanımlar, önemli sorunları çözer ve bilgiyi genişletmek için ileri düzey beceri ve tekniklere sahiptir. Yeni bilgileri değerlendirir, yeni düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamalar geliştirir ve farklı alanlara uyarlayabilir. Araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahiptir.
4) Araştırma stratejileri ve tekniklerinde uzmandır, Öncü akademik çalışmaları diyalektik olarak yürütür ve akademik diyaloga katkı sağlar. Yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel olarak analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
5) Uzman kişiler, akranları, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda yetkinliğini gösteren etkili iletişim kurar, özgün görüşlerini savunur.
6) Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir, teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
8) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur ve özgün araştırmalar yaparak bu alandaki bilgiye katkı sağlar
9) Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar ve operasyonel etkileşim deneyimini gösterir. Araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Toplumsal sorunların çözümünde etkili olur ve bu konularda stratejik kararlar alır.
11) Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, veya ulusal veya uluslararası akademik etkinliklerde sunar.
12) Yeni fikirler ve süreçler geliştirme konusunda yetkinlik ve inovasyon sergiler; bağımsız kararlar verir ve problem çözümünde liderlik gösterir.