|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kentsel Su Kenarlarına Giriş:
Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri |
|
2) |
Kentsel Su Kenarlarına Giriş:
Genel olarak kentsel kıyı kıyıları kavramı ve sanayi sonrası kıyı alanlarının dönüşüm döngüleri |
|
3) |
Araştırma yöntemleri ve araçları
analiz ‘’Kentsel su kenarlarının mekansal kalitesinin değerlendirilmesi: İstanbul örneği’’ |
|
4) |
Konuk konuşmacı |
|
5) |
Araştırma yöntemleri ve analiz araçları |
|
6) |
Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş |
|
7) |
Vize sunumları |
|
8) |
Vize sunumları |
|
9) |
İstanbul kıyıları üzerine seminer |
|
10) |
İstanbul kıyıları üzerine seminer |
|
11) |
Öğrenci sunumları |
|
12) |
Öğrenci sunumları |
|
13) |
Farklı coğrafyalarda kentsel kıyı gelişimi |
|
14) |
İstanbul kıyılarında ileri planlama ve tasarım çalışmalarının tartışılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Araştırma alanındaki en son gelişmeleri kavrar ve yenilikçi tanımlara ulaşır. Karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. Araştırma ve yayın alanında etik ilkelere uygun davranır. |
|
2) |
Disiplinler arası etkileşimi kavrar ve karmaşık fikirleri analiz edip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlardaki en son gelişmeleri ve kullanılan disiplinler arası stratejileri bilir. |
|
3) |
Araştırma ve inovasyonda problem tanımlar, önemli sorunları çözer ve bilgiyi genişletmek için ileri düzey beceri ve tekniklere sahiptir. Yeni bilgileri değerlendirir, yeni düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamalar geliştirir ve farklı alanlara uyarlayabilir. Araştırma yöntemlerinde üst düzey becerilere sahiptir. |
|
4) |
Araştırma stratejileri ve tekniklerinde uzmandır, Öncü akademik çalışmaları diyalektik olarak yürütür ve akademik diyaloga katkı sağlar. Yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel olarak analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
5) |
Uzman kişiler, akranları, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda yetkinliğini gösteren etkili iletişim kurar, özgün görüşlerini savunur. |
|
6) |
Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
7) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir, teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
8) |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur ve özgün araştırmalar yaparak bu alandaki bilgiye katkı sağlar |
|
9) |
Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar ve operasyonel etkileşim deneyimini gösterir. Araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar ve uygular. |
|
10) |
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. Toplumsal sorunların çözümünde etkili olur ve bu konularda stratejik kararlar alır. |
|
11) |
Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, veya ulusal veya uluslararası akademik etkinliklerde sunar. |
|
12) |
Yeni fikirler ve süreçler geliştirme konusunda yetkinlik ve inovasyon sergiler; bağımsız kararlar verir ve problem çözümünde liderlik gösterir. |
|