ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5437 | Mimarlıkta Seçilmiş Konularda Araştırma | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS |
Dersin Amacı: | I.Bu dersin amacı, ilerleyen dönemlerdeki bireysel ve özel ilgi konularını çalışmaları için öğrencileri hazırlamaktır. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır: I. Literatür tarama II.Analiz etme ve anlama III.bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması IV.değerlendirme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | ||
3) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | ||
4) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | ||
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | ||
6) | Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | ||
7) | İlgili metin tartışması. | ||
8) | Sunum | ||
9) | Film gösterimi, tartışmalar. | ||
10) | Öğrenci sunumları-problemin daha detaylı tartışılması. | ||
11) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | ||
12) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | ||
13) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | ||
14) | Dönem değerlendirilmesi | ||
15) | Dönem raporu hazırlık çalışmaları | ||
16) | araştırma dosyası ve raporunun final teslimi. |
Ders Notları: | Architecture Theory 1968, ed. K. Michael Hays (MIT Press, 1998) |
Diğer Kaynaklar: | Starrett, col.w.a., Skyscrapers and the Men Who Build Them, San Francisco, California,2006. Sullivan, Louis, "The Tall Office Building Artistically Considered", inland architecture, 1896. Willis, Carol, Form Follows Finance:Skyscrapers and Skylines İn Newyork and Chicago, New York: princeton architectural press, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 30 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 16 | 48 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 | |
Sunum / Seminer | 3 | 12 | |
Proje | 4 | 18 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | 7 | 24 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 2 | 10 | |
Toplam İş Yükü | 157 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |