|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Kavramlar ve fenomenlerle tanışma atölyesi: Kavramları ve fenomenleri sözlükten inceleyerek okuma |
Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age. |
3) |
İnşa ve düşünce yapıları olarak 19.yüzyıl okumaları |
Okuma1: Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air. |
4) |
İnşa ve düşünce yapıları olarak 19.yüzyıl okumaları |
Okuma 2: Marshall Berman, All That is Solid Melts into Air. |
5) |
19. yüzyıl ve metinler arası okumalar |
Okuma 3: In what style should we build? |
6) |
İstanbul Okumaları: 19. yüzyıl |
Okuma 4.1: Montani Efendi, Usul-i Mimari-i Osmani. reading 4.2: Edmondo de Amicis, İstanbul (1874). reading 4.3: Ahmet Rasim, Şehir Mektupları. reading 4.4: J. P. A. Van Der Vin, Travellers to Greece and Constantinople: ancient monuments and old traditions in medieval travellers' tales, Nederlands Historisch-Archaeologisch Instituut, Leiden, 1980. |
7) |
Özel ve Mekansal Okuma: İstanbul, Balyanlar ve Mimarlık |
Okuma 5.1: Hasan Kuruyazıcı, Armenian Architects of Istanbul in the Era of Westernization reading 5.2: Pars Tuğlacı, Osmanlı Mimarlığı’nda Balyan Ailesinin Rolü |
8) |
Tartışma 19.yüzyıl mimarlık ve metinler arası okumalar |
Dönem ödevi başlıkları |
9) |
20. yüzyıl: Meta-metinler, şehir ve mimarlık |
Le Corbusier, Adolf Loos, Mies van der Rohe's texts and architectures. |
10) |
20. yüzyıl: Meta-metinler ve mimarlık |
Okuma 6: Walter Benjamin, Passages |
11) |
20. yüzyıl: Meta-metinler ve mimarlık |
Okuma 7: Le Corbusier, Towards A New Architecture |
12) |
20. yüzyılı yerel bağlamda okuma: İstanbul'da metinsellik |
Sedad Hakkı Eldem |
13) |
20. yüzyıl yerel bağlamda okuma: İstanbul'da metinsellik |
Sedat Hakkı Eldem, Turgut Cansever |
14) |
Dönem ödevlerine yönelik son eleştiriler |
Dönem ödevi yazılması |
Ders Notları: |
Manuel Gausa, (2003) The Metapolis dictionary of advanced architecture : city, technology and society in the information age/ authors, Manuel Gausa ... [et al.] ; coordinación, Susanna Cros. Actar. Available at: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=55abe9dc-203e-3851-a081-9dc3f90633d3 (Accessed: 19 December 2024).
Berman, Marshall. (1988) All that is solid melts into air : the experience of modernity/ Marshall Berman. Viking Penguin. Available at: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=9e9ff110-1fd2-31ce-b986-679ed9d1281b (Accessed: 19 December 2024).
Hermann, Wolfgang (ed) (1992). In what style should we build?. The Getty Center for the History of Art and the Humanities.
Montani, P., Sebah, P. (1873) Usul-i Mi'mari-i Osmani / L'architectureottomane / Die ottomanische Baukunst, Imprimerie et lithographie centrales, İstanbul.
Edmondo de Amicis, İstanbul (1874), (Çev. Sevinç Tezcan Yanar), Pegasus Yayınları
Ahmet Rasim (2009) Şehir mektupları/ Ahmet Rasim. Alkım Yayınevi.
J. P. A. Van Der Vin, Travellers to Greece and Constantinople: ancient monuments and old traditions in medieval travellers' tales, Nederlands Historisch-Archaeologisch Instituut, Leiden, 1980.
Kuruyazıcı, haz. H. (2010) Batılılaşan İstanbul’un Ermeni Mimarları = Armenian Architects of Istanbul in the Era of Westernization/ haz. Hasan Kuruyazıcı. Uluslararası Hrant Dink Vakfı.
Tuğlacı, P. (1993) Osmanlı mimarlığında Balyan Ailesi’nin rolü/ Pars Tuğlacı. Yeni Çığır Kitabevi.
Michel Guérin (2000) ‘Passage Walter Benjamin’, La pensée de midi, pp. 32–35. doi:10.3917/lpm.002.0032.
Le Corbusier and Etchells, translated from the thirteenth F. edition with an introduction by F. (2014) Towards a new architecture/ Le Corbusier ; translated from the thirteenth French edition with an introduction by Frederick Etchells. Martino Publishing. |
Diğer Kaynaklar: |
Supplementary material can be added during the course. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|