MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5410 | Çağdaş Mimarlık Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders 20. yy ın ikinci yarısından sonraki döneme odaklanarak mimarlık uygulamaları ve kuramı arasındaki ilişkiyi anlamayi amaçlar.Mimar ve kuramcıların mimarlık kuramı, tasarım ve uygulama yazıları üzerinden çağdaş mimarlığın özü ile ilgili konular irdelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Modern mimarlık eleştirilerini tartışmak 2.Modern ve modern sonrası okumaları karşılaştırmak 3.Seçilmiş okumaları tartışmak 4.Çağdaş mimarlık uygulamalarının kuram ile ilişkisini değerlendirmek 5.Mimarlık vizyonlarını tartışmak |
Bu ders çeşitli okumalar üzerinden çağdaş mimarlık kuramını tartışır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Mimarlık Kuramı | ||
2) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
3) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
4) | Modern sonrası dönem | Okuma | |
5) | Dönem ödevi/ön görüşme | ||
6) | Bireysel çalışma | İçerik oluşturma | |
7) | Dönem ödevi/ikinci görüşme | Text oluşturma | |
8) | Bireysel çalışma | Metin geliştirme | |
9) | Dönem ödevi/ üçüncü görüşme | Text geliştirme | |
10) | Bireysel çalışma | Text geliştirme | |
11) | Dönem ödevi /dördüncü görüşme | Dönem ödevi sunumunun hazırlanması | |
12) | Sunum | ||
13) | Sunum | ||
14) | Sunum ve Rapor Teslimi |
Ders Notları: | Seçilmiş okuma parçalarından oluşmuş kitapçık yarıyıl başında verilir. A booklet of selected texts will be distributed at the beginning of the semester |
Diğer Kaynaklar: | Nesbitt,Kate.(ed)Theorizing a New Agenda for Architecture 1965-1995, Princeton Architectural press, NY, 1996. Leach, Neil(ed),Rethinking Architecture-a reader in Cultural Theory,Routledge,London,1997. Hearn,Fil, Ideas That Shaped Buildings,USA,2003. Architectural Theory from Renaissance to the Present, Taschen,Köln,2003. Kruft,Hanno-Walter, A History of Architectural Theory From Virivius to Present, Princeton Architectural Press, 1994. Tafuri, Manfredo, Dal Co Francesco, History of World Architecture:Modern Architecture,Vol.1,2, Electra Editrice,Milan 1976. Benevolo Leonardo, History of Modern Architecture,The MIT Press,1977. Pearman Hugh,Contemporary World Architecture, Phaidon, 1998. Zevi B.,The Modern Language of Architecture, Da Capo Press,New York, 1994 Le Corbusier, Towards a New Architecture, Arch Press, 1927. Trachtenberg, Hyman, Architecture from Prehistory to Post Modernism,Abrams Inc.,1986. Frampton Kenneth, Modern Architecture,A Critical History,Thames&Hudson, 1994. Jenks,Charles, The Language of Modern Architecture, Academy Ed.,1991 Pevsner,Nicholas,Pioneers of Modern Design,Penguin, 1964. Pallasmaa, J. The Eyes of the Skin, Architecture and the Senses, John Wiley and Sons, 2005. Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture, Charles Jencks and Karl Kropf(eds),Wiley-Academy, 1997. Jencks Charles, Critical Modernism: Where is Post-Modernism Going What is Post-Modernism, 2007. The Architecture Reader-Essential Writings from Vitruvius to the Present, Krista Sykes (Ed.)George Braziller Publishers, 2007. Mallgrave, F., Goodman D., An Introduction to Architectural Theory 1968 to the Present, Wiley-Blackwell,2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 9 | % 20 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 21 | 252 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 1 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 293 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |