ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5403 | Mimaride Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine, kendi çalışma alanlarında akademik araştırmalarını yapabilmeleri için rehberlik etmek ve onları kendi araştırma alanlarıyla ilişkili felsefi kuramlarla, mimari araştırmada kullanılan metodoloji ve stratejilerle tanıştırmaktır. Temel olarak öğrencilerin bu derste mimarlık alanında yapılacak bir araştırmanın tasarımı, yürütülmesi, değerlendirmesi ve sunulması hakkında bilgi edinmeleri ve kendi tez projeleri için kapsamlı bir araştırma planı geliştirme konusunda yönlendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Tutarlı bir araştırma süreci yapılandırabilir, 2.Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin farklılığını ayırt eder. 3.Farklı yöntemleri kullanarak zengin veri toplar, 4.Topladığı verileri analiz edebilir ve yorumlayabilir, 5.Değerlendirdiği veriler ile yayın yapabilmek üzere metin yazabilir. |
Mimarlıkta araştırma yöntemlerine dair temel yaklaşımların tartışılması; Araştırma sürecinin tasarımı; Kaynakların kullanılması; Veri toplama,değerlendirme ve yorumlama; Bulguların sunulması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Mimarlık ve Araştırma Yöntemleri;Ders, Dönem Ödevi ve süreci hakkında bilgi | ||
2) | Araştırma'da Kalite ve Etik Kavramları Üzerine | Reading 1.1: Groat,L.; Wang,D. (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc., Chapter 2 Reading 1.2: Handout on Ethical Issues | |
3) | Araştırma Yöntemleri: Tarihsel bir perspektif | Reading 2:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 3 | |
4) | Araştırma Yöntemleri:Tarihsel bir Perspektif | Reading 3:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 4 | |
5) | Araştırma Yöntemi- Kuram ilişkisi | Reading 4: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 3. | |
6) | Araştırma'nın Tasarımı:Kaynak tarama, öneri hazırlama, veri toplama,analiz ve değerlendirme,Sunum | Reading 5: Handout on Literature Review | |
7) | Mimarlık Alanında Tarihsel- Yorumlayıcı Araştırma Yöntemleri | Reading 6: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 6. | |
8) | Mimarlık'ta Niceliksel Araştırma | Reading 7: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 7. | |
9) | Mimarlık'ta Değişkenlere Bağımlı Araştırma | Readings 8: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 8 | |
10) | Mimarlık'ta Deneysel Araştırma | Readings 9: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 9 | |
11) | Mimarlık'ta Modelleme ve Benzetişim (simulasyon) Tekniklerine Dayalı Araştırma | Readings 10: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 10 | |
12) | Mimarlık'ta Mantıksal Tartışmalar Aracılığı ile Araştırma | Readings 11: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 11 | |
13) | Mimarlık'ta örneklere dayalı Araştırmalar | Readings 12: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 12 | |
14) | Sömestr Ödevi Üzerine Tartışma |
Ders Notları: | 1.Handouts will be when necessary, 2.Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. 3.Creswell, John W. (2007), Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches, Sage: California, London, New Delhi. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Marshall,C.; Rossman,G.B (2011)Designing Qualitative Research, 5th ed.,Sage Publ. 2. Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 24 | 96 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 242 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |