MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5401 | Mimari Tasarım Stüdyosu | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı lisans programlarından gelmiş olan öğrencilerin, lisans programlarında almış oldukları temel mimarlık bilgisi üzerine inşa edecekleri kendi geleceklerini, mimarlık gibi çok geniş bir yelpazeye sahip olan disiplin içinde, nerede konumlandırdıklarını anlamalarını ve hangi alanda çalışmalarını sürdüreceklerini sorgulamak üzere, tasarım konuları, araştırmaları, tasarım yaklaşımları ve çözümlerini tartışmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Lisans düzeyinde aldığı kuramsal ve kavramsal bilgilerini geliştirir. II. Mimarlık alanında seçtiği bir konudaki araştırma ve yorumlama çalışmasını bireysel olarak yürütebilir III. Alanı ile ilgili bir tasarım problemine eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım önerileri üretebilir. IV. Alanı ile ilgili yürüttüğü çalışmaları sözel, görsel ve yazılı olarak sunabilir. |
Güncel tasarım problemleri hakkında tartışmalar; Bu problemlere çözüm arayan yaklaşımlar,örnekler; Bu çözümlerin kuramsal ve kavramsal arka planları; Seçilen konularda çağdaş yaklaşımlar; Alternatif çözüm önerileri üzerinde tartışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Tanışma | ||
2) | Seçilen konu üzerinde görüşme | İlgi alanındaki çalışılmak istenen konu hakkında ön araştırma | |
3) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | ||
4) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | ||
5) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | ||
6) | Ara Jury | Jury için sunum hazırlığı | |
7) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | ||
8) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | ||
9) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | ||
10) | İkinci ara Jury | Jury için sunum hazırlığı | |
11) | Tasarım çözümlerinin geliştirilmesi | ||
12) | Tasarım çözümlerinin gelşmesi | ||
13) | Tasarım çözümlerinin son halini alması | ||
14) | Araştırma ve tasarım konusunda son kritikler |
Ders Notları: | Related course notes and bibliography will be organized for each student during the studio discussions. |
Diğer Kaynaklar: | .. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 4 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 3 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |