ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP6007 | Gelişmiş İnsan Bilgisayar Etkileşimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin İnsan Bilgisayar Etkileşimi tasarımı ya da araştırması üzerine bir kariyer planlaması yaptığında gerek duyacağı temel bilgilerin yanısıra çağdaş teknikleri de vermektir. Bu bilgiler verilirken gerek ulusal gerekse uluslararası gelişmeler göze alınacaktır. Çağdaş tabloyu sıkıca kavraması beklenen öğrenci dönem boyunca konferans bildirileri ve akademik makaleleri okuyup inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan Bilgisayar Etkileşimi alanındaki temel başlıkları anlar ve tartışabilir. 2. Bilgisayar mühendisliğinin gelişmiş alanlarının kapsamlarını öğrenir. 3. Bilimsel bilgiyle donanır, kendi başına çalışabilir. 4. Hızla gelişen teknolojik ortama uyum sağlayabilmesi için bilgi seviyesini ve yeteneklerini sürekli olarak geliştirmeyi öğrenir. 5. Bilgisayar mühendisliği kavramını tanımlar ve işletir 6. Varolan bir kullanıcı arayüzünü deneysel ve sezgisel olarak değerlendirebilir. 7. Temel güvenlik ve performans analizlerini uygular, deneyimler. |
Bu dersin içeriğinde insan odaklı tasarıma giriş, insan duyularının özellikleri, ruhsal modeler, görev analizi, üstün arayüz karakteristikleri, Navigasyon, veri girişi, veri edinimi, veri gösterim prensipleri, web tasarım, mobil arayüzler, ev eşyaları ve akıllı ürünler, alan dışı deneyimler ve özel durumlar, arayüz değerlendirme, kullanıcı deneyleri, engellilere dayalı tasarım ve uluslararası geçerli tasarımlar bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnsan odaklı tasarıma giriş | ||
2) | İnsan duyularının özellikleri | ||
3) | Ruhsal modeler | ||
4) | Görev analizi | ||
5) | Üstün arayüz karakteristikleri, Navigasyon | ||
6) | Veri girişi, veri edinimi, veri gösterim prensipleri | ||
7) | Web tasarım | ||
8) | Mobil arayüzler | ||
9) | Ev eşyaları ve akıllı ürünler | ||
10) | Alan dışı deneyimler ve özel durumlar | ||
11) | Arayüz değerlendirme | ||
12) | Kullanıcı deneyleri | ||
13) | Engellilere dayalı tasarım, uluslararası geçerli tasarımlar | ||
14) | Genel tekrar |
Ders Notları: | Human Computer Interaction, Jenny Preece. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 21 | 21 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |