ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP6007 Gelişmiş İnsan Bilgisayar Etkileşimi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin İnsan Bilgisayar Etkileşimi tasarımı ya da araştırması üzerine bir kariyer planlaması yaptığında gerek duyacağı temel bilgilerin yanısıra çağdaş teknikleri de vermektir. Bu bilgiler verilirken gerek ulusal gerekse uluslararası gelişmeler göze alınacaktır. Çağdaş tabloyu sıkıca kavraması beklenen öğrenci dönem boyunca konferans bildirileri ve akademik makaleleri okuyup inceler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan Bilgisayar Etkileşimi alanındaki temel başlıkları anlar ve tartışabilir.
2. Bilgisayar mühendisliğinin gelişmiş alanlarının kapsamlarını öğrenir.
3. Bilimsel bilgiyle donanır, kendi başına çalışabilir.
4. Hızla gelişen teknolojik ortama uyum sağlayabilmesi için bilgi seviyesini ve yeteneklerini sürekli olarak geliştirmeyi öğrenir.
5. Bilgisayar mühendisliği kavramını tanımlar ve işletir
6. Varolan bir kullanıcı arayüzünü deneysel ve sezgisel olarak değerlendirebilir.
7. Temel güvenlik ve performans analizlerini uygular, deneyimler.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde insan odaklı tasarıma giriş, insan duyularının özellikleri, ruhsal modeler, görev analizi, üstün arayüz karakteristikleri, Navigasyon, veri girişi, veri edinimi, veri gösterim prensipleri, web tasarım, mobil arayüzler, ev eşyaları ve akıllı ürünler, alan dışı deneyimler ve özel durumlar, arayüz değerlendirme, kullanıcı deneyleri, engellilere dayalı tasarım ve uluslararası geçerli tasarımlar bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan odaklı tasarıma giriş
2) İnsan duyularının özellikleri
3) Ruhsal modeler
4) Görev analizi
5) Üstün arayüz karakteristikleri, Navigasyon
6) Veri girişi, veri edinimi, veri gösterim prensipleri
7) Web tasarım
8) Mobil arayüzler
9) Ev eşyaları ve akıllı ürünler
10) Alan dışı deneyimler ve özel durumlar
11) Arayüz değerlendirme
12) Kullanıcı deneyleri
13) Engellilere dayalı tasarım, uluslararası geçerli tasarımlar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Human Computer Interaction, Jenny Preece.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 21 21
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 42 42
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı