KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5338 | Ulaşım Tesislerinde Risk Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | Ulaşımla ilgili tesislerde Risk Yönetimi hakkında perspektif kazandırmak; Tesislerde risk değerlendirme çalışmalarının gerekliliğini anlamak; Tesisler ve çevresindeki potansiyel tehlikeleri, türlerini, gerçekleşme olasılıklarını, bunların etkilerini teşhis ederek, riskleri analiz edebilmek; Tesislerde belirlenen tehlikeli durumlara yönelik tedbirler alınarak, kritik iş ve hizmet fonksiyonların sürdürülmesine imkan verecek prosedürleri, ayarlamaları ve standartları geliştirebilmek; |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi kapsamındaki uygulamalarla, belirlenecek ulaşım tesisleri için risk değerlendirme planını bireysel veya grup olarak hazırlama becerisi kazandırılacaktır. |
Ulaşım tesislerindeki riskler, potansiyel tehlikeler, olasılık ve etkileri, risk önceliklendirme, risk analizi, risklerin izlenmesi, risklerin minimize edilmesi veya tamemen ortadan kaldırılması, ulaşım alanındaki aksamalara neden olabilecek risklerin oluşmadan önlenmesi çalışmaları, risk azaltma, risk yönetimi, risk analizi teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Risk Yönetimine Giriş ve Risk Yönetimi Kültürü | ||
2) | Risk Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar-Tanımlar ve Standartlar | ||
3) | Risk Yönetimi Aşamaları | ||
4) | Tehlike & Risk Analizi | ||
5) | Ulaşım Tesislerinde Risk Yönetimi Uygulamalarının Önemi | ||
6) | Ulaşım Tesislerinde Risk Azaltma Çalışmaları | ||
7) | Ulaşım Tesislerinde Risk Yönetimi Açısından Yasal Mevzuatın İrdelenmesi | ||
8) | Ulaşım Tesislerinde (Kara Yolu ve Raylı Sistem) Riskler ve Emniyet Risk Değerlemesi | ||
9) | Ulaşım Tesislerinde (Otopark ve Lojistik Tesisler) Riskler ve Emniyet Risk Değerlemesi | ||
10) | Ulaşım Tesislerinde (Deniz ve Hava Yolu) Riskler ve Emniyet Risk Değerlemesi | ||
11) | Emniyet Risk Değerlemesi Plan Örnekleri | ||
12) | Emniyet Risk Değerlemesi Saha Çalışması | ||
13) | Kalitatif Emniyet Risk Değerlemesi Çalışması | ||
14) | Ulaşım Tesislerinde Risk Değerlemesi Örnekleri |
Ders Notları: | Derste verilen notlar/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Multi Hazard: Identification and Risk Assessment, FEMA TÜBİTAK TÜSSİDE Risk Analizi Eğitim Notları Bütünsel Risk yönetimi , Kalder ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA), Prof.Besim Akın |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |