ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5333 | Kentsel Aydınlatma Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kent aydınlatması kavramını ve buna bağlı olarak ideal kent aydınlatması konusunda öğrencileri bilgilendirmektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kent, kimlik, aydınlatma ve insan ilişkisinin incelenmesi ile aydınlatmanın kent yaşamındaki yeri ve önemi anlaşılacaktır. Aydınlatmada temel kavramlar, renkler, ölçme yöntemleri öğrenilecektir. Aydınlatmada kullanılan ışık kaynakları ve bunların çeşitleri incelenecektir. Kentsel aydınlatmada kullanılan armatürler ve seçim ölçütleri öğrenilecektir. |
Teknolojik ilerlemelere paralel olarak; aydınlatma tekniğinin gelişmesi, kentlerin büyümesi, yaşam standartlarının değişmesi, kentsel yapı ve öğelerin, ayrı ayrı ele alınıp aydınlatılması yerine, kentsel konumlarına ve özelliklerine bağlı olarak, aydınlatılmasına, aydınlatma ile kentsel mekânın algılanabilmesine, bir başka ifade ile "kent aydınlatması" kavramının doğmasına neden olmuştur. Böylece, kentlerde gece de, güvenlik içinde yaşanabilmesi, imajın algılanabilmesi ve aktivite olanaklarının devam edebilmesi için kentsel değerlerin aydınlatılması, kentsel bütün düşünülerek gerçekleştirilmeye başlamıştır. "Kentlerin hava karardığı zaman türlü yönden kullanımı ve güzelleştirilmesi için değişik amaçlar düşünülerek aydınlatma yapılması gerekir. Bu amaçlar; • Emniyet ve güvenlik sağlanması, • Çevreyi tanımak, yol-yön-yer bulmak, • Açık hava etkinliklerinin gerçekleştirilmesi, • Kent kimliğini oluşturma ve kent güzelleştirme, olarak sıralanabilir. Kent Aydınlatması kavramını ve buna bağlı olarak ideal kent aydınlatması konusunda öğrencileri bilgilendirmek amacıyla verilecek bu ders içeriğindeki konuları özetlemek gerekirse; Kent insan ve aydınlatma, Optik, Parıltı, Işık Akısı, Aydınlatma Ölçüm Sistemleri. Renkler, Renk ve Kültür, Işık Kaynakları Olarak Lambalar, Geçmişten Günümüze Lamba Çeşitleri, Armatürlerin Yapısı, Armatürlerin Sınıflandırılması. Aydınlatmada Hesaplamalar, Bilgisayar Destekli Aydınlatma, Yol Tünel ve Park Bahçe aydınlatmaları, Kent ve Işık kirliliği, Kamaşma ve güvenlik, Kentsel aydınlatmada Yeni Teknolojiler, Kontrol Sistemleri, Kent Mobilyaları Olarak Aydınlatma Gereçleri, Kentsel Aydınlatmada Master Planının hazırlanması, konu başlıkları olarak özetlenebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Göz ve Temel Optik Özellikler | ||
2) | Renkler | ||
3) | Aydınlatmada Temel kavramlar ve ölçme | ||
4) | Lambalar | ||
5) | Armatürler | ||
6) | Aydınlatmada Hesaplamalar | ||
7) | Dış Mekan Aydınlatması | ||
8) | Işık kirliliği | ||
9) | Aydınlatmada Yeni Teknolojiler | ||
10) | Arasınav | ||
11) | Kent Mobilyaları Olarak Aydınlatma Gereçleri | ||
12) | Kentsel Aydınlatmada Tasarım | ||
13) | Aydınlatma Master Planları | ||
14) | Örnek bir aydınlatma Master planı |
Ders Notları: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Lighting Handbook Mark Rea 2000 0-87995-150-8 Lighting Engineering Indalux Technical Lighting 2002 Lighting Manual Philips Lighting 1993 90 80126217 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |