ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5327 Akıllı Ulaşım Sistemleri Projeleri için Sistem Mühendisliği Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Dersin Amacı: AUS Projeleri İçin Sistem Mühendisliği dersinin verilmesi ile, öğrencilerimizin AUS projelerinin yanı sıra, diğer disiplinler-arası projelerin gerçekleştirilmesi için de ihtiyaç duyabilecekleri sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramları, standartları, modelleri ve diğer hususları öğrenmeleri sağlanacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, Akıllı Ulaşım Sistemleri dersi ile birlikte konuyu bütünleştirici bir rol üslenecektir. Bu kapsamda AUS kapsamında tanıtılan teknolojilerin ve kavramsal çerçevenin hayata geçirilmesi ile ilgili temel bir ihtiyacın karşılanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sistemler, sistem modelleri ve bilgisayarların otomasyon ve kontrol süreçlerinde kullanımına ilişkin temel bilgiler, akıllı ulaşım sistemlerinde kullanılan teknolojiler ve teknoloji sistemleri, Sistem Mühendisliği’ne genel bir bakış, Sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramlar ve standartlar, sistem bileşenleri arasındaki hiyerarşi ve sistem mühendisliğinin rolü, sistem hayat döngüsü, sistem mühendisliği süreci ile ilgili modeler, süreç etkinlikleri, AUS teknik süreçleri ve uygulama örnekleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistemler, sistem modelleri ve bilgisayarların otomasyon ve kontrol süreçlerinde kullanımına ilişkin temel bilgiler
2) Akıllı ulaşım sistemlerinde kullanılan teknolojiler ve teknoloji sistemleri
3) Sistem Mühendisliği’ne genel bir bakış
4) Sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramlar ve standartlar
5) Sistem bileşenleri arasındaki hiyerarşi ve sistem mühendisliğinin rolü
6) Sistem hayat döngüsü, sistem mühendisliği süreci ile ilgili modeller ve “V” modeli
7) Süreç etkinlikleri
8) AUS teknik süreçleri
9) AUS proje yönetim süreçleri
10) Sürecin biçimlendirilmesi
11) Geleneksel proje hayat çevrimi ve sistem mühendisliği
12) Sistem mühendisliğinin uygulanması
13) Kalite fonksiyonu ve başarı kriterleri
14) İnsan sistemleri mühendisliği

Kaynaklar

Ders Notları: Derste Verilen Notlar/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: 1. INCOSE Systems Engineering Handbook, International Council on Systems Engineering, http://www.incose.org 2. NASA Systems Engineering Handbook, National Aeronautics and Space Administration, http://ldcm.nasa.gov/library/Systems_Engineering_Handbook.pdf 3. Departmant of Defense (DOD) Systems Engineering Plan (SEP) Preparation Guide: http://www.acq.osd.mil/ds/se/publications/pig/sep_prepguide_v1_2.pdf 4. Buede, D.M., The Engineering Design of Systems: Models and Methods, Wiley Inter-Science, 2000 5. Systems Engineering for Intelligent Transportation Systems: An Introduction for Transportation Professionals, U.S. Department of Transportation, FHWA, Federal Transit Administration, www.ops.FHWA.dot.gov

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı