MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5322 | Karşılaştırmalı Kentsel Siyaset | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | * Kent , Kent Yönetimleri (yerel yönetimler)ve kentsel siyasete ilişkin temel kavram, kuram ve tartışmalar. *Türkiye’nin genel kamu örgütlenmesi içinde kent( yerel) yönetimlerinin yeri, yapısı , mevzuatı ve işleyiş mekanizmaları, *Avrupa Birliği ve Türkiye Yerel Yönetim Sistemlerinin karşılaştırılması, sorun alanlarının tesbiti ve özgün sorunların , uluslar arası normatif metinler ,belgeler bağlamında tartışılması * Toplumsal, İktisadi, siyasi ve idari bakımdan güncel sorunlarıyla kent yönetimleri üzerine genel tartışma ve değerlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin izleyicileri, yerel yönetim, kent, kentsel mekan ve kentsel siyasete ilişkin kavram ve yaklaşımları kavrar, kentsel siyaseti daha üst ölçekli bölgesel, ulusal, ulus-üstü makro ölçeklerle ilişkisi içinde yönetsel ve politik bağlamda konumlandırabilir, farklı yerel yönetim sistemlerinden haberdar olur, çok yönlü karşılaştırmalar yapabilir. |
Kent, Kent Yönetimleri (yerel yönetimler)ve kentsel siyasete ilişkin temel kavram, kuram ve tartışmalar. Türkiye’nin genel kamu örgütlenmesi içinde kent( yerel) yönetimlerinin yeri, yapısı, mevzuatı ve işleyiş mekanizmaları, Avrupa Birliği ve Türkiye Yerel Yönetim Sistemlerinin karşılaştırılması, sorun alanlarının tesbiti ve özgün sorunların, uluslar arası normatif metinler, belgeler bağlamında tartışılması,Toplumsal, İktisadi, siyasi ve idari bakımdan güncel sorunlarıyla kent yönetimleri üzerine genel tartışma ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Kavramsal çerçevenin sunumu | ||
2) | Kentsel Siyasete ilişkin yaklaşımlar; Klasik Liberal ve Marksist Yaklaşımlar | ||
3) | Pluralist, Kurumcu ve Neoliberal Yaklaşımlar | ||
4) | Batı’da kent ve yerel yönetim kurumlarının ortaya çıkışı, gelişimi, kırılma dönemleri ve süreklilikleri | ||
5) | Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel - siyasal gelişimi , Merkezi yönetim – yerel yönetim ilişkilerinin kurumsallaşması ve sorun alanlarının tesbiti. | ||
6) | Türkiye’de uygulanmakta olan yerel mevzuatın , seçilmiş uygulamalar ve sorun çözümleme örnekleriyle incelenmesi. | ||
7) | Mevzuat ve uygulama incelemeleri, | ||
8) | Mevzuat ve uygulama incelemeleri, | ||
9) | Uluslar arası Kent ve Yerel Yönetim Belgeleri Işığında Türkiye ‘nin yerel yönetim sistemini ve kentsel politik deneyimlerini değerlendirme , Avrupa ve Dünya kent yönetimlerinden uygulama örnekleri ile karşılaştırma çalışmaları, | ||
10) | Karşılaştırma çalışmaları | ||
11) | Türkiye ‘de ve Dünya’da Yerel Yönetişim uygulamaları ve tartışmaları, | ||
12) | Öğrenci araştırma sunumları ve tartışma | ||
13) | Öğrenci araştırma sunumları ve tartışma | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Ders sunumları/lecture presentations |
Diğer Kaynaklar: | Adalet B.Alada,(2008) “Türkiye’de Yerel Yönetimleri Özerklik Meselesi Üzerinden Yeniden Düşünmek” Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi,C:17,S:4 , TODAİE Yay.Ankara Avrupa Kentsel Şartı ve Kentli Haklar Bildirgesi, Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı, Yerel Yönetimler Evrensel Bildirgesi, European Charter of the Safeguarding of Human Rights in the City. Tarık Şengül,(2003) Kentsel Çelişki ve Siyaset, Wald Yay. İstanbul … John Loughlin,(2005) Subnational Democracy in the European Union,Oxford Uni. Pres. Warren Magnusson,(2000)The Search for Political Space,University of Toronto Pres. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |