ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5119 | Kamusal Alan ve Erişilebilirlik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | Kamusal alan kapsamına giren mekanlardan engellilerin de faydalanabilmesi için erişebilirliğin sağlanması gerektiğini anlatmak. Bu bağlamda tasarımın herkesi kapsaması için neler yapılması gerektiğinin ve evrensel tasarım prensiplerinin aktarılması ve konuya ilişkin toplumsal bilincin oluşturulması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin kazanımları aşağıdaki gibidir: I. Değişik fiziksel engele sahip bireylerin yaşam çevrelerini (ulaşım başta olamak üzere) düzenleme ve kullanıcı farklılığına göre empati kurabilme II. İyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme III. Eleştirel düşünce becerisi: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme IV.Kamusal alanda sunulan hizmetler açısından engelliler ve engelli hakları |
Engelli kimdir, engellilerin gruplanması ve özellikleri, yasal çerçeve, fiziki çevrede karşılaşılan tasarıma bağlı engeller, erişebilirlik neden gerekli, nasıl sağlanabilir, kamusal alanlarda alınabilecek önlemlerin tartışılması, evrensel tasarım prensibinin benimsenmesi, fiziki çevrede erişilebilirlik konusunda alınacak önlemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş-Dersin Amacı, Kapsamı, İşleyişi | ||
2) | Temel Tanımlamalar | ||
3) | Kamusal alanda güvenlik ve okunabilirlik | ||
4) | Kamusal alanda engellilere yönelik hizmet sunumu | ||
5) | Yapılanmış çevre ve kapsayıcı olma özelliği | ||
6) | Erişebilirlik nedir? | ||
7) | Toplumda Farklı Kullanıcı Grupları ve Özellikleri | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Toplumun Engellileri Algılayışı, Farkındalığı, Bilinçliliğin Önemi | ||
10) | Dünyadan Örneklerle Fiziksel Engellilere Çözüm Arayışları | ||
11) | Engelsiz Tasarım ve Çeşitli Tasarım Yaklaşımları | ||
12) | Evrensel Tasarım Tanımı | ||
13) | Erişim denetçisi | ||
14) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Evcil, A. N.,2014, Herkes İçin Tasarım Evrensel Tasarım, Boğaziçi Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |