ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5490 | Yöneylem Araştırması | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersin Amacı: | Gerçek hayatta karşılaşılabilecek problemleri modelleyerek ve çeşitli tekniklerle çözerek öğrencilere yöneylem araştırmasının ana hatlarını aktarmak. Öğrencilerin aşağıda sıralanan amaçlara ulaşılması hedeflenmektedir. Genel ve önemli iş yaşamı problemlerini kavramak. Bir problemi doğrusal programlama problemi olarak modellemek. Grafik çözüm ve simplex metot gibi problem çözme tekniklerini öğrenmek. Ulaşım problemlerini modellemek ve bunları özel optimizasyon algoritmalarıyla çözmek. Optimizasyon bakış açışıyla iş yaşamı problemlerine yaklaşmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İş yaşamı problemlerini doğrusal programlama(DP) problemi olarak modelliyerek yöneylem araştırması kavramını tanımlamak ve açıklamak DP teorisinin matematiksel analizini açıklamak DP modellerini Simplex metoduyla çözmek Simplex metodunun basamakları arkasındaki mantığı anlamak DP modellrini bir çözücüyle (yazılım) çözmek ve hassaslık analizi yapmak Ulaştırma ve atama problemlerini formule etmek ve çözmek Tamsayılı programlama modelleri kurmak Hedef programlama modelleri kurmak |
Yöneylem araştırmasına giriş DP modelleme ve grafik çözüm DP uygulamaları Simplex metot LINDO çözücüsü ve duyarlılık analizi Ulaştırma problemleri ve türevleri Tamsayılı programlama modelleri Hedef programlama modelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yöneylem araştırmasına giriş | ||
2) | Doğrusal programlama ve grafik çözüm | ||
3) | Seçilmiş doğrusal programlama uygulamaları | ||
4) | Seçilmiş doğrusal programlama uygulamaları | ||
5) | Simplex metot | ||
6) | LINDO çözücüsü ve duyarlılık analizi | ||
7) | Problem saati | ||
8) | Vize | ||
9) | Ulaştırma problemleri ve türevleri | ||
10) | Tamsayılı programlama modelleri | ||
11) | Tamsayılı programlama modelleri | ||
12) | Hedef programlama modelleri | ||
13) | Hedef programlama modelleri | ||
14) | Problem saati |
Ders Notları: | Hamdy A. Taha (2007) Yöneylem Araştırması 6. Basımdan Çeviri, Literetür Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Hamdy A. Taha (2011) Operations Research, 9th Ed. Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |