TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5227 | Risk Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders organizasyonların karşılaştığı riskleri yönetmek için kullanılan ana strateji, yöntem ve teknikleri öğrencilere tanıtır. Ayrıca öğrencilerin piyasa, kredi, operasyonel, likidite, faiz oranı, döviz kuru riski, gibi konularda yetkinliğini geliştirir. Öğrenciler temel mali risklerin nasıl yönetileceği, finansal risk yönetimi düzenlemek ve nasıl yapılandırılacağını finansal risk değerlendirme ve ölçme teknikleri, öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; aşağıdaki konularda yetkinlik kazanır: • çeşitli kurumların karşılaştığı finansal riskleri modellemek, analiz etmek ve yönetmek. • farklı risk ölçümleri hesaplamak. • piyasa riski, kredi riski ve operasyonel risk ölçmek. • Faiz oranlarının matematiğini öğrenmek. • risk yönetimi için kullanılan farklı finansal araçların temellerini öğrenmek. |
Risk olcum teknikleri, Faiz Riski, Risk, Volatilite, Korelasyon ve Kapulalar Maruz Değer, RMD yöntemleri Araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | giriş | ||
2) | Riski Ölçmek İçin Araçlar | ||
3) | Finansal Piyasalarda Ticaret | ||
4) | Bankalarda Finansal Risk | ||
5) | Sigorta | ||
6) | Vaka - 2007 Kredi Krizi | ||
7) | Finansal Turev araclar | ||
8) | Yatırımcılar Riski nasıl yönetir | ||
9) | Arasinav | ||
10) | Faiz Oranı Riski | ||
11) | Riske Maruz Değer | ||
12) | Volatilite | ||
13) | Korelasyonlar ve Kapulalar | ||
14) | Operasyonel Risk | ||
15) | Final sınavı hazırlık | ||
16) | Final sınavı |
Ders Notları: | John C. Hull, “Risk Management and Financial Institutions”, Wiley Finance. |
Diğer Kaynaklar: | Philippe Jorion, “Value at Risk, 3rd Ed.: The New Benchmark for Managing Financial Risk”, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 13 | 85 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek. | |
2) | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilmek. | |
3) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak. | |
4) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
5) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek, bu tür takımlarda liderlik yapabilmek ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilmek; bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk almak. | |
6) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak. | |
7) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarmak. | |
8) | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı,bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanına ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlamak. | |
10) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek. | |
11) | Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |