TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5225 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan sermayesi ile ile ilgili konuları yorumlar III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar. |
Bu ders, insan kaynakları yönetimi temellerinin şu kapsamaktadır: İnsan kaynaklarını belirleme ve seçim sistemleri, performans yönetimi, ödül sistemleri, insan gücü planlama sistemleri, çalışan ilişkileri, analiz ve iş tasarımı, eğitim ve çalışanların gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Vakalar ve Ders notları | |
2) | İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejileri ve Analizi | Vakalar ve ders notları | |
3) | İş analizi | vakalar ve ders notları | |
4) | Personel Planlama ve Alma | vakalar ve ders notları | |
5) | Seçme ve Yerleştirme | vakalar ve ders notları | |
6) | Mülakat | Vakalar ve ders notları | |
7) | Eğitim ve geliştirme | Vakalar ve ders notları | |
8) | performans yönetimi ve değerlendirme | Vakalar ve ders notları | |
9) | kariyer yönetimi | vakalar ve ders notları | |
10) | ücret ve ödül sistemleri I | vakalar ve ders notları | |
11) | ücret ve ödül sistemleri II | Vakalar ve ders notları | |
12) | insan kaynakları yönetiminde etik | Vakalar ve ders notları | |
13) | çalışan ilişkileri | Vakalar ve ders notları | |
14) | Genel tekrar | Vakalar ve ders notları |
Ders Notları: | İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri, Beta Yayınları, Yenilenmiş 6. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | Fındıkçı, İ. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları DeCenzo, D. A., Robbins, S. P. & Verhulst, S. L. (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 | |
Sunum / Seminer | 13 | 26 | |
Proje | 13 | 52 | |
Ödevler | 13 | 39 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 8 | 31 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 7 | 27 | |
Toplam İş Yükü | 301 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek. | |
2) | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilmek. | |
3) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak. | |
4) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
5) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek, bu tür takımlarda liderlik yapabilmek ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilmek; bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk almak. | |
6) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak. | |
7) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarmak. | |
8) | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı,bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanına ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlamak. | |
10) | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek. | |
11) | Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |