AKTÜERYA BİLİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5203 | İstatistik Veri Analizi ve Karar Alma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CENGİZ KAHRAMAN Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu derste veri inceleme amaçlı istatistiksel ve kantitatif yöntemler aktarılacaktır. Amaç, bu verileri yorumlayarak modeller oluşturmak ve bu modelleri karar verme sürecinde kullanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İstatistiksel yöntemlerle karar verme becerisi, anlamlı veri toplama, verileri inceleyip yorumlama/bilgiye çevirebilme yetisi kazanırlar |
Ders içeriğinde veri toplama, veri okuma, hipotez testleri ve güven aralıkları ve regresyon analizi anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Veri nedir? | ||
2) | Veri toplama | ||
3) | Betimleyici istatistikler | ||
4) | Güven aralıkları | ||
5) | Hipotez testi | ||
6) | Hipotez testi | ||
7) | Vize | ||
8) | Regresyon analizi | ||
9) | Regresyon analizi | ||
10) | ANOVA | ||
11) | ANOVA | ||
12) | SPSS | ||
13) | Proje sunumları | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | Douglas C. Montgomery and George C. Runger. Applied Statistics and Probability for Engineers, John Wiley & Sons, 7th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Statistics for Business: Decision Making and Analysis, Robert A. Stine, Dean Foster, Pearson, 2011, 0321123913 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Aktüer olabilmek için gerekli sayısal altyapıya sahip olacak. | |
2) | Risk türleri ve risk yönetim yöntemlerini bilecek. | |
3) | Finansal yönetimi ve finansın aktüeryal yönetimdeki rolünü bilecek. | |
4) | Yeni ürünler geliştirip, bu ürünlerin karlılığını sınayabilecek, senaryo analizleri yürütebilecek. | |
5) | Teorik bilgiye olduğu kadar, sigorta piyasasından konuşmacı veya öğretim üyesi olarak katılanlar sayesinde uygulama prosedürlerine de vakıf olacak. | |
6) | Uluslararası tüm yenilikleri takip edebilecek ve ilgili konuda araştırma yapabilecek seviyede olacak. | |
7) | Bilgilerini ekip arkadaşlarına iletme ve proje geliştirmede kullanabilmek. | |
8) | Yeni çıkan şartname ve uygulamalara uyum sağlayacak şekilde sistemde gerekli düzenlemeleri yapabilecek. |