ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE6310 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetiminde Özel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu doktora dersi, tedarik zinciri ve lojistik alanındaki temel yaklaşımları ve literatürü gözden geçirmek ve konuları detaylı olarak tartışmak üzere tasarlanmıstır. ana amaçlardan biri, doktora adaylarını alanın temel araştırma konularıyla tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1: tedarik zinciri yönetimi ile alakalı temel araştırma konularını belirlemek ve tanımlamak. 2: Tedarik zincirinin tasarımı, ürünlerin dağıtımı ve taşıma faaliyetlerinin planlanmasına ilişkin optimum kararların alınmasına yardımcı olacak model ve tekniklleri kritik edebilmek ve geliştirmek. |
Tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, ürünlerin doğru miktarlarda ve yerlerde, doğru zamanlarda üretilerek müşteri hizmet gereksinimlerini karşılacak ve toplam sistem maliyetlerini en küçükleyecek şekilde üretim ve dağıtımını sağlayabilsin diye tedarikçilerin, fabrikaların, depoların ve satıcıların etkili bir biçimde entegrasyonu ile uğraşır. Bu maksatla, aşağıdaki konular, literatürdeki araştırma alanlarını belirlemek üzere incelenecektir: Teadrik zinciri stratejileri ve performans metrikleri, ağ tasarımı ve taşıma, tale ve capasite planlama, envanter, tedarik kaynakları, tedarik zinciri koordinasyonu, yeşil tedarik zincirleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Üretim yönetimi ve Tedarik zinciri alanındaki gelişmeler | ||
3) | Ağ Tasarımı | ||
4) | Ağ Tasarımı | ||
5) | Kararsız ortamlarda ağ tasarımı | ||
6) | Toplam Üretim Planlaması | ||
7) | Envanter planlaması | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Envanter planlaması | ||
10) | TZ'de kordinasyon | ||
11) | Ulaşım Planlaması | ||
12) | Ulaşım Planlaması | ||
13) | Proje Sunumları | ||
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları: | Selective journal papers. |
Diğer Kaynaklar: | Chopra, S. and Meindl, P. (2010). Supply chain management: strategy, planning and operations, Prentice-Hall. Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. and Simchi-Levi, E. (2000). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies,and case studies, McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 4 | 12 | |
Ödevler | 12 | 36 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 15 | |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilimleri, matematik ve endüstri mühendisliği ile ilgili alanları üst düzeyde anlamak ve uygulamak | |
2) | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olmak | |
3) | Bilgileri sistematik bir yaklaşım ile değerlendirebilmek ve kullanabilmek | |
4) | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşmak ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olmak | |
5) | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilmek | |
6) | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma; bu süreci yönetme | |
7) | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
8) | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirmek ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarmak | |
9) | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapmak | |
10) | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurmak, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | |
11) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |