ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE5888-2 | Yüksek Lisans Tezi II | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK |
Dersin Amacı: | Tezin amacı öğrencilerin nasıl bağımsız bir araştırmanın üretkenlikle yürütüleceğini öğrenmelerini sağlamaktır. Tez üzerinde çalışmak belirlenmiş temada öğrencilerin bilimsel, doğrudan ve kesin olarak işaret edebilmelerini sağlar. Öğrenciler araştırma süreçlerinde farklı aşamalarda sezme yeteneğini kazanırlar ve teorik açıdan, araştırma tasarımı ve metod seçimi arasındaki ilişkiyi farkedebilmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tezini tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmiş olduğu kabul edilir: 1. Belirli teorik ve ampirik tartışma alanında dikkate değer bir bilgi birikimine sahip olma 2. Tezde belirtilen fikirleri bilimsel soruşturmada değerlendirilirken oluşturma, sunma ve savunma yetenekleri kazanma 3. Ciddi bir şekilde diger teorileri inceleme ve endüstri mühendisliğine ait teknikleri uygulama |
Bilimsel araştırma teknikleri, makale analizi, literatür taraması, bilimsel modelleme ve analiz teknikleri, programlama, raporlama ve akamedik yazım metodları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Literatür taraması | ||
2) | Makale analizi ve metoloji | ||
3) | Değerlendirme | ||
4) | Raporlama ve Sunum I | ||
5) | Kaynak Taraması | ||
6) | Makale analizi | ||
7) | Değerlendirme | ||
8) | Raporlama ve Sunum II |
Ders Notları: | N.A. |
Diğer Kaynaklar: | N.A. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Sunum / Seminer | 1 | 120 | 120 |
Proje | 1 | 500 | 500 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 740 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç odaklılık ve analitik düşünce | |
2) | yönetimsel düşünce ve teknik altyapı | |
3) | Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. | |
4) | Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık | |
5) | Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
6) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek | |
7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
8) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
9) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
10) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
13) | Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |