BÜYÜK VERİ ANALİTİĞİ VE YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE5261 | Çok Ölçütlü Karar Verme | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi JBİD ANİ ARSENYAN ÜŞENMEZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, karar verme probleminin farklı bileşenlerini tanımlayarak çok amaçlı karar verme kavramını oturtmaktır. Endüstri mühendisliği öğrencilerinin gerçek hayat problemlerini bilimsel bir yaklaşımla çözebilmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Karar vermenin yapısını anlamak Çok ölçütlü karar verme problemlerini modellemek Çok ölçütlü karar verme problemlerini çözmek için en uygun yöntemi seçebilmek Birden fazla karar vericinin tercihlerini sentezlemek Çelişen kriterlerden oluşan gerçek hayat problemlerini çözmek |
Farklı araçlar ve yaklaşımların yanında temel yöntemler, değer temelli yöntemler, sıralama yöntemleri vb. aktarılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Karar analizi | ||
2) | Fayda teorisi | ||
3) | Çok ölçütlü karar verme | ||
4) | Problemi yapılandırmak | ||
5) | Temel yöntemler | ||
7) | Değer temelli yöntemler | ||
8) | Vize | ||
9) | Sıralama yöntemleri | ||
10) | Grup karar verme | ||
11) | Çok ölçütlü karar vermeye bulanık yaklaşım | ||
12) | Uygulamalar | ||
13) | Proje sunumları | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | Multiple Attribute Decision Making: An Introduction K . P. Yoon, and C.-L.Hwang 1995 978-0803954861 |
Diğer Kaynaklar: | Multiple Criteria Decision Analysis: An Integrated Approach V. Belton, and T.J. Stewart 2003 0-7923-7505-X The analytic hierarchy process: planning, priority setting, resource allocation T.L. Saaty 1990 978-0070543713 Decisions with Multiple Objectives: Preferences and Value Tradeoffs R.L. Keeney, and H. Raiffa 1993 978-0521438834 The Analytic Network Process: Decision Making With Dependence and Feedback T.L. Saaty 1996 978-0962031793 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |