ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE5126 | Sistem Simulasyonu | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İBRAHİM MUTER |
Dersin Amacı: | Bu ders endüstri mühendisliği öğrencilerine kuyruk teorisi ve kesikli olaylı simülasyonun temel kavramlarını vermek üzere tasarlanmıştır. Dersin kapsamında simülasyonda kullanılan istatiktik ve olasılık kavramları, kesikli olaylı simülasyon modellerinin tasarımı, simülasyon modellerinin programlaması, girdi modelleme, rassal sayı yaratma ve çıktı analizleri konusuları ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Simülasyon modellemenin temel prensiplerinin anlaşılması. II. Bir sistem modellenirken uygun performans ölçütlerinin tanımlanması ve kullanılması. III. Kesikli olaylı simülasyon modellerinin akış şemaları ve olay listeleri gibi temel kavramlarının anlaşılması. IV. Performans ölçüm verilerinin toplanması ve yönetilmesi. V. ARENA kullanarak simülasyon modellerinin uygulanması. VI. Kritik araştırma veya endüstriyel kavramları ele alan simülasyon modellerinin geliştirilmesi. VII. Bilgisayarlı simülasyon kullanılarak karmaşık sistemlerin nasıl modelleneceğinin ve benzer karar problemlerinin nasıl çözüleceğinin anlaşılması. VIII. Bir simülasyon projesinin baştan sona uygulanması. |
1. Hafta: Simülasyon modellemesine giriş 2. Hafta: Simulasyonun Temelleri 3. Hafta: Elle Simülasyon 4. Hafta: Simülasyon modellemesi 5. Hafta: Simülasyon modellemesi 6. Hafta: Simülasyon modellemesi 7. Hafta: Simülasyon modellemesi 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Olasılık 10. Hafta: Girdi modelleme 11. Hafta: Girdi modelleme 12. Hafta: Rassal sayı yaratma 13. Hafta: Çıktı modelleme 14. Hafta: Çıktı modelleme 15. Hafta: Özet ve Sonuçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Simülasyon Modellemesine Giriş | ||
1) | Girdi Modelleme | ||
2) | Simülasyonun Temelleri | ||
3) | Elle Simülasyon | ||
4) | Simülasyon Modellemesi | ||
5) | Simülasyon Modellemesi | ||
6) | Simülasyon Modellemesi | ||
7) | Simülasyon Modellemesi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Olasılık Kavramları | ||
10) | Girdi Modelleme | ||
11) | Girdi Modelleme | ||
12) | Rassal Sayı Yaratma | ||
13) | Çıktı Modelleme | ||
14) | Çıktı Modelleme | ||
15) | Özet ve Sonuçlar |
Ders Notları: | W. D. Kelton, R. P. Sadowski, D. T. Sturrock, Simulation with Arena-5th Edition, McGraw-Hill, 2011. J. Banks, J. S. Carson II, B. L. Nelson, D.M. Nicol, Discrete-Event System Simulation, 5th Edition, Prentice Hall, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 4 | 25 | |
Ödevler | 4 | 40 | |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | |
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 2 | 27 | |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilimleri, matematik ve endüstri mühendisliği ile ilgili alanları üst düzeyde anlamak ve uygulamak | |
2) | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olmak | |
3) | Bilgileri sistematik bir yaklaşım ile değerlendirebilmek ve kullanabilmek | |
4) | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşmak ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olmak | |
5) | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilmek | |
6) | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma; bu süreci yönetme | |
7) | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
8) | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirmek ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarmak | |
9) | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapmak | |
10) | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurmak, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | |
11) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |