İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Öğ.Gör. AHMET SEZGİN Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında hazırlanacak olan yüksek lisans tez çalışmasına ait literatür araştırması proje analizi ve tasarımı yapılması planlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilimsel çalışma için problem tanımı yapabilmek. II. Bilimsel çalışmaya hazırlık için literatür taraması yapabilmek. III. Literatürdeki çalışmaları analiz ederek araştırma olanaklarını belirleyebilmek. IV. Yapılacak olan bilimsel çalışmanın temelini oluşturacak gereksinimleri belirlemek. V. Belirlenen araştırma konusu için kullanılacak olan metodolojileri analiz etmek. VI. Kullanılacak olan metodolojiler doğrultusunda problem çözümünü tasarlamak. |
Problem tanımı Belirlenen problem hakkında literatürün taranması Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | 1.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama | |
1) | 13.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması | kaynak toparlama | |
2) | 2.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama | |
3) | 3.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama | |
4) | 4.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama | |
5) | 5.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama | |
6) | 6.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama | |
7) | 7.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi | kaynak tarama | |
8) | 8.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi | kaynak tarama | |
9) | 9.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama | |
10) | 10.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama | |
11) | 11.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama | |
12) | 12.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama | |
14) | 14.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması | kaynak toparlama |
Ders Notları: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | konuya gore degisiklik gosterecektir varies according to the topic chosen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 30 | 420 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü | 514 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |