İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5888-1 Yüksek Lisans Tezi Güz 0 0 0 20
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Öğ.Gör. AHMET SEZGİN
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında hazırlanacak olan yüksek lisans tez çalışmasına ait literatür araştırması proje analizi ve tasarımı yapılması planlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bilimsel çalışma için problem tanımı yapabilmek.
II. Bilimsel çalışmaya hazırlık için literatür taraması yapabilmek.
III. Literatürdeki çalışmaları analiz ederek araştırma olanaklarını belirleyebilmek.
IV. Yapılacak olan bilimsel çalışmanın temelini oluşturacak gereksinimleri belirlemek.
V. Belirlenen araştırma konusu için kullanılacak olan metodolojileri analiz etmek.
VI. Kullanılacak olan metodolojiler doğrultusunda problem çözümünü tasarlamak.

Dersin İçeriği

Problem tanımı
Belirlenen problem hakkında literatürün taranması
Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi
Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi
Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Hafta: Problem tanımı kaynak tarama
1) 13.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması kaynak toparlama
2) 2.Hafta: Problem tanımı kaynak tarama
3) 3.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması kaynak tarama
4) 4.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması kaynak tarama
5) 5.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması kaynak tarama
6) 6.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması kaynak tarama
7) 7.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi kaynak tarama
8) 8.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi kaynak tarama
9) 9.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi kaynak tarama
10) 10.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi kaynak tarama
11) 11.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi kaynak tarama
12) 12.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi kaynak tarama
14) 14.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması kaynak toparlama

Kaynaklar

Ders Notları: yok none
Diğer Kaynaklar: konuya gore degisiklik gosterecektir varies according to the topic chosen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 70
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 14 30 420
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 13 4 52
Toplam İş Yükü 514

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. 4
2) İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek 4
3) Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. 5
4) Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek 4
5) İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek 4
6) Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, 5
7) Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. 5
8) İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek 5
9) Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. 4
10) İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. 5
11) İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 4