MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5438 | İklimlendirme Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı iç mekanda optimum hava şartlandırmasını sağlayacak olan ısıtma, havalandırma ve hava şartlandırma sistemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin HVAC sistem ve konseptleri ile ilgili temel terminoloji bilgisine sahip olmaları ve sahip oldukları bilgiyi iç mekan projelerinde uygulamaları hedeflenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Binalardaki ısıtma havalandırma ve hava şartlandırma sistemlerini ve uygulanabilir tasarım prensiplerini değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular, 2.Isıl ve sogutucu yükler, standartlar, yasa ve yönetmelikler ve standart sistem seçiminde kullanır. Bunun yanında ısıl dönüştürücüler, dağıtım sistemleri, terminal üniteleri, kontrol panelleri ve aksesuarları, iklimlendirme ve ısıl konfor için maliyet tahminlerini tasarım parametrelerini iç mekan tasarım projelerinde kullanır, 3. Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji ugulamalarını iç mekan tasarımı projelerinde kullanır ve gelişmeleri takip eder. |
1. Binalarda İklimlendirme kontrolü ve termodinamik süreçler 2. Isıtmaya giriş 3. Isıtıcı elemanlar 4. Isıtma Sistemleri (Pasif ve aktif) 5. Isıtma sistemleri hakkında stüdyo çalışması 6. Havalandırmaya giriş 7. Havalandırma elemanları 8. Havalandırma sistemleri (pasif ve aktif) 9. Havalandırma sistemi tasarımı hakkında stüdyo çalışması 10. Hava şartlandırmaya giriş 11. Hava şartlandırıcı elemanlar 12. Mekanik havalandırma/hava şartlandırma 13. HVAC tasarım örnekleri 14. Hava şartlandırma tasarımı hakkında stüdyo çalışması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Binalarda iklimlendirme kontrolü ve termodinamik süreçler | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
2) | Isıtmaya giriş | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
3) | Isıtıcı elemanlar | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
4) | Isıtma Sistemleri (Pasif ve Aktif) | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
5) | Isıtma sistemleri hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
6) | Havalandırmaya giriş | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
7) | Ara Sınav | Geçmiş derslerin konularının tekrar edilmesi. | |
8) | Havalandırma elemanları | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
9) | Havalandırma sistemleri (pasif ve aktif) | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
10) | Havalandırma sistemi tasarımı hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
11) | Hava şartlandırmaya giriş | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
12) | Hava şartlandırıcı elemanlar | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
13) | Mekanik havalandırma/hava şartlandırma | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
14) | HVAC tasarım örnekleri | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
15) | Hava şartlandırma tasarımı hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konu ile ilgili bölüm okunacaktır. | |
16) | Final Sınavı | Geçmiş derslerin konularının tekrar edilmesi. |
Ders Notları: | Powerpoint Presentation Notes Powerpoint Sunum Notları |
Diğer Kaynaklar: | HEATING, COOLING, LIGHTING 2E: Design Methods for Architects Norbert Lechner 2000 9780471241430 THE BUILDING ENVIRONMENT: Active and Passive Control Systems Vaughn Bradshaw 2006 9780471689652 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 30 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 3 | 18 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |