ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersin Amacı: | Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nda Proje’nin amacı öğrencinin, enerji-çevre konularından birinde veya her ikisini kapsayan bir konuda araştırma yaparak yeni bilgilere ulaşması, teknik-teorik analizler ve uygun raporlama yaparak sonuçları sunmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Enerji-çevre konularındaki temel bilgileri yeni karşılaştığı bir problemi çözmek üzere kullanabilir. 2. Bir enerji-çevre problemi konusunu, proje şeklinde detaylandırıp çözüm önerileri getirmeyi bilir. 3. Proje çıktılarının yeniden gözden geçirilebilecek şekilde sergilenmesini bilir. 4. İyi bir proje raporunun nasıl yazılacağını öğrenmiştir. 5. Proje sırasında yaptığı sunumlarla, iletişim yetkinlikleri gelişmiştir. |
Öğrencinin bilimsel ilgileri doğrultusun da araştırma konusunun belirlenmesi. Literatür araştırılmasının tamamlanması. Araştırma ile çözülmesi amaçlanan soruların ve araştırma metodolojisinin belirlenmesi. Bağımsız araştırmalara başlanması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Proje konusunun belirlenmesi | ||
2) | Proje konusunun “Proje Önerisi” durumuna getirilmesi için ön-çalışma | ||
3) | Proje önerisi raporunun hazırlanması, sunum ve tartışma. | ||
4) | Proje konusunda literatür araştırması | ||
5) | Proje konusunda literatür araştırması | ||
6) | Literatür araştırması raporunun hazırlanması ve sunum | ||
7) | Proje metodolojisini uygulama | ||
8) | Proje Ön sonuçlarının raporlanması ve sunum | ||
9) | a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı | ||
10) | a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı | ||
11) | a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı | ||
12) | Proje Raporu’nun bitirilmesi | ||
13) | Proje Raporu sunumu | ||
14) | Raporda Düzeltmeler/Son düzenlemeler |
Ders Notları: | Konu ile ilgili ulaşılabilen tüm literatür |
Diğer Kaynaklar: | References related to thesis research subject |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 70 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 340 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak | |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |