|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı, temel konseptlerin tanımlanması, akademik dürüstlük. |
Yok |
2) |
Çalışma konularının belirlenmesi |
Kütüphane çalışması |
3) |
Literatür çalışması |
Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi |
4) |
Literatür çalışması |
Çalışmanın sınırlarının belirlenmesi. |
5) |
Yaklaşımlar ve metodolojiler |
Kullanılan yaklaşım ve metodolojilerin özetlerinin çıkarılması |
6) |
Yaklaşımlar ve metodolojiler |
Bir yaklaşım ve yöntem seçimi. |
7) |
Yaklaşımlar ve metodolojiler |
Seçilen metodoloji/yaklaşımın formüle dökülmesi |
8) |
Ara raporun teslimi |
Rapor yazımı |
9) |
Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek |
Araştırmayı evrelere ayırmak, başlangıç ve bitişini belirlemek. |
10) |
Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek |
Evreleri detaylandırmak |
11) |
Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması |
Sunum hazırlamak |
12) |
Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması |
Dönüt vermek üzere konulara çalışmak |
13) |
Integrating the methodology to the given problem |
Problemin formüle edilmesi |
14) |
Çalışmanın sonuçlarının alınması |
Matematik model çözümü |
Ders Notları: |
A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337 |
Diğer Kaynaklar: |
A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. |
|
2) |
Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. |
|
3) |
Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. |
|
4) |
Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. |
|
6) |
Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. |
|
7) |
Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. |
|
8) |
Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. |
|
9) |
Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. |
|
10) |
Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. |
|
11) |
Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme
|
|