SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5510 | İnovasyon ve Yaratıcılık Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLAR SİVRİ |
Dersin Amacı: | Yaratıcılık ve yenilik, bir organizasyonun bugünün rekabetçi pazarda hayatta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu ders, öğrencilerin yenilik ve yaratıcılığın çalışma ortamlarında nasıl gercekleştirilebileceği ve yönetilebileceği konusunda bilgilenmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler yenilik ve yaratıcılığın teorik kavramlarını yanında, işyerlerinde yaratıcılık ve yeniliği teşvik etmek amacıyla kullanılan pratik uygulamaları öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yenilik ve yaratıcılık yönetimi modelleri, konuları ve zorlukları hakkında görüş elde edecek, 2. Sanayi şirketleri ve organizasyonlarında inovasyon süreçlerinin ve yöntemlerinin nasıl uygulanacağı, kullanılacağı ve yönetilebileceğini tanımlayabilecek, 3. Yenilik süreçlerinin ve yöntemlerinin toplumsal bir sistemde nasıl benimsenip yaygınlaştırılacağını açıklayabilecekler, 4. Girişimcilik ve girişimcilikte karar verme konulalarına dair bir vizyon geliştirebilecek, 5. Ar&Ge projelerinin yönetilmesini sağlayabileceklerdir. |
Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak Stratejik Odak - Yön Belirleme Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı Yeni Ürün Geliştirme Yapısı İşlemler ve Strateji İnovasyonu İnsanları Seviyelendirme - Kültür ve Yapı Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme AR&GE Projelerini Yönetme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş | ||
2) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak | ||
3) | Stratejik Odak - Yön Belirleme | ||
4) | Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı | ||
5) | Yeni Ürün Geliştirme İçin Yapı Oluşturma | ||
6) | Konuk Konuşmacı | ||
7) | İşlemler ve Süreç İnovasyonu | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | İşbirliği - Kültür ve Yapı | ||
10) | Girişimcilik / İnovasyon Reaksiyonu - Sunumlar | ||
11) | Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme | ||
12) | AR&GE Projelerinin Yürütülmesi | ||
13) | Dönem Projesi Sunumları | ||
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları: | Ahmed and Stepherd (2011), Innovation Management: Context, Strategies, Systems and Processes, 1th Edition, Pearson Trott, P. (2013) Innovation Management & New product development 5ed., Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Burgelman, R.A., Christensen, C.M., Wheelwright, S.C. 2009. Strategic management of technology and innovation. McGraw-Hill Irwin, Boston. Schilling M.A., 2013. Strategic management of technological innovation (4th ed.). McGraw-Hill: New York, NY. Tidd, J., Bessant, J.R. 2014. Strategic innovation management. Wiley, Hoboken |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 294 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
1) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . | |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |