BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5510 | İnovasyon ve Yaratıcılık Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLAR SİVRİ |
Dersin Amacı: | Yaratıcılık ve yenilik, bir organizasyonun bugünün rekabetçi pazarda hayatta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu ders, öğrencilerin yenilik ve yaratıcılığın çalışma ortamlarında nasıl gercekleştirilebileceği ve yönetilebileceği konusunda bilgilenmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler yenilik ve yaratıcılığın teorik kavramlarını yanında, işyerlerinde yaratıcılık ve yeniliği teşvik etmek amacıyla kullanılan pratik uygulamaları öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yenilik ve yaratıcılık yönetimi modelleri, konuları ve zorlukları hakkında görüş elde edecek, 2. Sanayi şirketleri ve organizasyonlarında inovasyon süreçlerinin ve yöntemlerinin nasıl uygulanacağı, kullanılacağı ve yönetilebileceğini tanımlayabilecek, 3. Yenilik süreçlerinin ve yöntemlerinin toplumsal bir sistemde nasıl benimsenip yaygınlaştırılacağını açıklayabilecekler, 4. Girişimcilik ve girişimcilikte karar verme konulalarına dair bir vizyon geliştirebilecek, 5. Ar&Ge projelerinin yönetilmesini sağlayabileceklerdir. |
Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak Stratejik Odak - Yön Belirleme Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı Yeni Ürün Geliştirme Yapısı İşlemler ve Strateji İnovasyonu İnsanları Seviyelendirme - Kültür ve Yapı Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme AR&GE Projelerini Yönetme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığa Giriş | ||
2) | Yenilikçilik ve Yaratıcılığı Anlamak | ||
3) | Stratejik Odak - Yön Belirleme | ||
4) | Pazarın Benimsenmesi ve Teknoloji Dağılımı | ||
5) | Yeni Ürün Geliştirme İçin Yapı Oluşturma | ||
6) | Konuk Konuşmacı | ||
7) | İşlemler ve Süreç İnovasyonu | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | İşbirliği - Kültür ve Yapı | ||
10) | Girişimcilik / İnovasyon Reaksiyonu - Sunumlar | ||
11) | Yapısal Geliştirme Sürecinde Yenilikçiliği Yürütme | ||
12) | AR&GE Projelerinin Yürütülmesi | ||
13) | Dönem Projesi Sunumları | ||
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları: | Ahmed and Stepherd (2011), Innovation Management: Context, Strategies, Systems and Processes, 1th Edition, Pearson Trott, P. (2013) Innovation Management & New product development 5ed., Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Burgelman, R.A., Christensen, C.M., Wheelwright, S.C. 2009. Strategic management of technology and innovation. McGraw-Hill Irwin, Boston. Schilling M.A., 2013. Strategic management of technological innovation (4th ed.). McGraw-Hill: New York, NY. Tidd, J., Bessant, J.R. 2014. Strategic innovation management. Wiley, Hoboken |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 294 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel Yazılım Mühendisliği bilgi ve yetkinliklerini kullanır. | |
2) | Yazılım Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan program geliştirme becerisini uygular. | |
3) | Veri yapılarını kullanır ve algoritma geliştirme bilgilerini uygular. | |
4) | İşletim sistemleri üzerinde sistem programları geliştirir. | |
5) | Bilgisayar organizasyonu, tasarımı ve mimarilerini tanımlar. | |
6) | Bilgisayar ağları ve ağ güvenliği yapılarını oluşturur. | |
7) | İş zekası, veri madenciliği ve veri analizi araçlarını kullanır, tekniklerini uygular. | |
8) | Veritabanı uygulamaları ve WEB tabanlı programlar geliştirir. | |
9) | Bilgi teknolojileri projelerini tanımlar, analiz eder, tasarlar ve yönetir. | |
10) | Eğitimde teknoloji tabanlı ortamları ve araçları kullanır ve geliştirir. | |
11) | İş ortamındaki bilişim teknolojileri ihtiyaçlarını saptar, tanımlar ve çözer. | |
12) | Bilişim teknolojileri yetkinliklerini mesleki sorumluluklar ve etik kuralları çerçevesinde kullanır. |