SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5227 | Risk Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders organizasyonların karşılaştığı riskleri yönetmek için kullanılan ana strateji, yöntem ve teknikleri öğrencilere tanıtır. Ayrıca öğrencilerin piyasa, kredi, operasyonel, likidite, faiz oranı, döviz kuru riski, gibi konularda yetkinliğini geliştirir. Öğrenciler temel mali risklerin nasıl yönetileceği, finansal risk yönetimi düzenlemek ve nasıl yapılandırılacağını finansal risk değerlendirme ve ölçme teknikleri, öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; aşağıdaki konularda yetkinlik kazanır. • çeşitli kurumların karşılaştığı finansal riskleri modellemek, analiz etmek ve yönetmek. • farklı risk ölçümleri hesaplamak. • piyasa riski, kredi riski ve operasyonel risk ölçmek. • Faiz oranlarının matematiğini öğrenmek. • risk yönetimi için kullanılan farklı finansal araçların temellerini öğrenmek. |
Risk olcum teknikleri, Faiz Riski, Risk, Volatilite, Korelasyon ve Kapulalar Maruz Değer, RMD yöntemleri Araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | giriş | ||
2) | Riski Ölçmek İçin Araçlar | ||
3) | Finansal Piyasalarda Ticaret | ||
4) | Bankalarda Finansal Risk | ||
5) | Sigorta | ||
6) | Vaka - 2007 Kredi Krizi | ||
7) | Finansal Turev araclar | ||
8) | Yatırımcılar Riski nasıl yönetir | ||
9) | Arasinav | ||
10) | Faiz Oranı Riski | ||
11) | Riske Maruz Değer | ||
12) | Volatilite | ||
13) | Korelasyonlar ve Kapulalar | ||
14) | Operasyonel Risk | ||
15) | Final sınavı hazırlık | ||
16) | Final |
Ders Notları: | John C. Hull, “Risk Management and Financial Institutions”, Wiley Finance. |
Diğer Kaynaklar: | Philippe Jorion, “Value at Risk, 3rd Ed.: The New Benchmark for Managing Financial Risk”, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 170 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 4 | 80 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 295 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Siber Güvenlik kavramlarını anlamak ve uygulamak | |
2) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisini siber güvenlik problemlerinin çözümünde uygulamak. | |
3) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
4) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
5) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
6) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
7) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
8) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
9) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
10) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
11) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |