SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5112 Proje Yönetimi Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Dersin Amacı: Bu ders proje yönetiminin temel kavramları vermek üzere üst düzey endüstri mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçeleme, ekip tasarımı, sıralama, CPM ve PERT planlaması, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrol ve kazanılmış değer yöntemi analiz edilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Modern proje yönetiminin temel ilkelerini tanır
II. Proje planını değerlendirir
III. Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak proje planlar
IV. Program, bütçe ve yönetim açısından planına göre projeyi devam ettirip, sonlandırır
V. Pratik problem üzerinde proje yönetimi ve planlama teknikleri uygular
VI. Bir proje yönetimi yazılımı kullanır(MS Project)
VII. Baştan sona MS Project ile bir proje yönetmek

Dersin İçeriği

1. Hafta: Proje Yönetimine Giriş
2. Hafta Organizasyon stratejileri
3. Hafta: Projeyi tanımlama
4. Hafta: Proje ağları I
5. Hafta Proje ağları II
6. Hafta Risk yönetimi
7. Hafta: Kaynak Planlama
8. Hafta: Ara sınav
9. Hafta: Proje süresini azaltma
10. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I
11. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I
12. Hafta: Liderlik ve uluslararası projeler
13. Hafta: Proje denetim ve kapanış
14. Hafta: Özet ve Sonuçlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Yönetimine Giriş Yok
2) Organizasyonel stratejiler Yok
3) Proje tanımlama MS-Project 1. bölüm
4) Proje ağı I MS-project 1. bölüm
5) Proje ağ II MS-project 2. bölüm
6) Risk Yönetimi MS-project 2. bölüm
7) Kaynak sıralama MS-project 3. bölüm
8) Yarıyıl sınavı Yok
9) Proje süresi azaltma MS-project 4. bölüm
10) İlerleme ve performans ölçümü I MS-project 4. bölüm
11) Gelişim ve performans ölçümü II MS-project 5. bölüm
12) Liderlik ve uluslararası projeler MS-project 6. bölüm
13) Proje audit ve tamamlama MS-project 6. bölüm
14) Özetleme ve sonuçlandırma YOK

Kaynaklar

Ders Notları: Gary, C.; Larson, E. – Project Management – The Managerial Process–5th Edition – Mc.Graw Hill.
Diğer Kaynaklar: Clements, Gido - Effective Project Management - 5th Edition - South-Western

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 4 % 15
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 12 3 36
Ödevler 11 2 22
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme .
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.