ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COR5007 | Koruma Atölyesi | Güz | 2 | 4 | 3 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAFİA GÜL ASATEKİN |
Dersin Amacı: | Bir kültür varlığının restorasyon projesinin hazırlanması sürecini deneyimlemek. Belgeleme sürecini deneyimlemek , araştırma yapmak ve çok disiplinli bir çalışma sürecinin pratiğini yapmak. Bu süreçte her öğrenci kendi alanında koruma kararlarını geliştirmekle yükümlü olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. kültür varlıklarının belgenmesini öğrenmek 2. Bir kültür mirasını analiz etmek 3. Restorasyon projesi üretim sürecini deneyimlemek 4. Çok disiplinli proje üretimi sürecini gerçekleştirmek 5. Farklı mesleklerin ortak terminoloji kullanımını öğrenmek |
Bir kültür mirası özelinde her meslekten öğrencinin kendi alanında belgeleme, analiz, değerlendirme ve karar üretmesi beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | None |
Diğer Kaynaklar: | AHUNBAY, Zeynep (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi AKOZAN, Feridun (1977), Türkiye’de Tarihi Anıtları Koruma Teşkilatı ve Kanunları, İstanbul ASATEKİN, Gül (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Ankara:T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi ASATEKİN, Gül (1995), Kültür Varlıklarının Korunması ve Mimarlıkta Uzmanlaşma, Mimarlık, V.265, pp.12-13 ASATEKİN, Gül (1995), Türkiye’de Kuram-Kılgı İlişkilerin 1: Restorasyon Teriminin Yüklendiği Yeni Anlam, Mimarlık, V.261, pp.66-69 ASATEKİN, Gül (1995), Türkiye’de Kuram-Kılgı İlişkilerin 2: Koruma İmar Kısıtları ile Biçimlenen Yeni Mimarlığımız, Mimarlık, V.262, pp.22-24 ASATEKİN, Gül (1997), Türkiye’deki Koruma Söylemine Aykırı Sorular, Ege Mimarlık, V.97/1-22, pp.46-47 ASATEKİN, Gül & MADRAN Emre (1988), Kuşadası Sağlıklaştırma-Yenileme Projesi, Mimarlık, V. 88/2, pp.52-55 BİNAN, Can (1999), Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğünden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslararası Evrim Süreci, İstanbul: YTÜMF Yayını |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 4 | % 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 14 | % 15 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 2 | % 20 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 4 | % 30 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 85 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 15 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 259 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |