ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COR5007 Koruma Atölyesi Güz 2 4 3 10
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAFİA GÜL ASATEKİN
Dersin Amacı: Bir kültür varlığının restorasyon projesinin hazırlanması sürecini deneyimlemek. Belgeleme sürecini deneyimlemek , araştırma yapmak ve çok disiplinli bir çalışma sürecinin pratiğini yapmak. Bu süreçte her öğrenci kendi alanında koruma kararlarını geliştirmekle yükümlü olacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. kültür varlıklarının belgenmesini öğrenmek
2. Bir kültür mirasını analiz etmek
3. Restorasyon projesi üretim sürecini deneyimlemek
4. Çok disiplinli proje üretimi sürecini gerçekleştirmek
5. Farklı mesleklerin ortak terminoloji kullanımını öğrenmek

Dersin İçeriği

Bir kültür mirası özelinde her meslekten öğrencinin kendi alanında belgeleme, analiz, değerlendirme ve karar üretmesi beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: None
Diğer Kaynaklar: AHUNBAY, Zeynep (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul: YEM Yayınevi AKOZAN, Feridun (1977), Türkiye’de Tarihi Anıtları Koruma Teşkilatı ve Kanunları, İstanbul ASATEKİN, Gül (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız, Ankara:T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi ASATEKİN, Gül (1995), Kültür Varlıklarının Korunması ve Mimarlıkta Uzmanlaşma, Mimarlık, V.265, pp.12-13 ASATEKİN, Gül (1995), Türkiye’de Kuram-Kılgı İlişkilerin 1: Restorasyon Teriminin Yüklendiği Yeni Anlam, Mimarlık, V.261, pp.66-69 ASATEKİN, Gül (1995), Türkiye’de Kuram-Kılgı İlişkilerin 2: Koruma İmar Kısıtları ile Biçimlenen Yeni Mimarlığımız, Mimarlık, V.262, pp.22-24 ASATEKİN, Gül (1997), Türkiye’deki Koruma Söylemine Aykırı Sorular, Ege Mimarlık, V.97/1-22, pp.46-47 ASATEKİN, Gül & MADRAN Emre (1988), Kuşadası Sağlıklaştırma-Yenileme Projesi, Mimarlık, V. 88/2, pp.52-55 BİNAN, Can (1999), Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğünden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslararası Evrim Süreci, İstanbul: YTÜMF Yayını

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 14 % 10
Arazi Çalışması 4 % 10
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 14 % 15
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 2 % 20
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 4 % 30
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 85
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 15
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12 144
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 2 1 2
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 0 0
Juri 1 1 1
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı