SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP6138 | Algoritma Analizi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Dersin Amacı: | Önemli algoritmaların zaman ve hafıza gereksinimlerinin, en kötü, ortalama ve amortize edilmiş durumlar için detaylı analizi öğretilecektir. İlgili büyüklük gösterimleri, özyinelemeli ilişkiler gibi gösterimler sunulacaktır. Ağaçlar, hash tabloları, dengeli ağaç şemaları, öncelik kuyrukları, Fibonacci ve binom yığınları gösterilecektir. Böl ve yönet, dinamik programlama gibi paradigmalar tanıtılacaktır. Seçilen bazı gelişmiş algoritmalar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel algoritma analiz tekniklerini uygulama II. Sıralama algoritmalarını uygulama ve analiz etme III. Özyinelemeli uygulamaları ve ağaç yapılarını uygulama ve analiz etme. IV. Problemleri yığın ve kuyruk yapıları ile modelleme ve analiz etme V. Çizgelerle problem çözebilme VI. Dinamik programlama yöntemlerini uygulayabilme VII. Gerektiğinde yeni algoritmalar tasarlama ve uygulama |
Fonksiyonların karmaşıklığı, sıralama algoritmaları, özyineleme, ağaçlar, yığınlar ve öncelikli kuyruklar, çizge algoritmaları, dinamik programlama, seçilmiş teknikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Fonksiyonların büyümesi | ||
3) | Temel sıralama algoritmaları | ||
4) | Gelişmiş sıralama algoritmaları | ||
5) | Özyineleme | ||
6) | Ağaçlar 1 | ||
7) | Ağaçlar 2 | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Yığınlar ve öncelikli kuyruklar | ||
10) | Çizge algoritmaları 1 | ||
11) | Çizge algoritmaları 2 | ||
12) | Dinamik Programlama | ||
13) | Seçilmiş teknikler | ||
14) | Proje sunumları |
Ders Notları: | "Introduction to Algorithms" Thomas H. Cormen, The MIT Press |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 72 | 72 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |