|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilgisayar ağlarına genel bakış, OSI katman modeline giriş |
|
2) |
Kablosuz iletişimin temelleri (analog ve dijital veri iletimi, sinyal sönümlenmesi, Çoklu Giriş Çoklu Çıkış - MIMO - sistemleri) |
|
3) |
Fiziksel katman (modülasyon ve kodlama teknikleri, kanal kapasitesi); proje tanıtımı |
|
4) |
Ortam erişim katmanı (sabit ve rasgele erişim, TDMA, FDMA, CDMA) |
|
5) |
Kablosuz Yerel Alan Ağları (WLAN), IEEE 802.11 Wi-Fi standartı |
|
6) |
Mobil kablosuz ad hoc ağlar (MANET) |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
IP adresleme, İnternet, IPv6 |
|
9) |
Taşıma katmanı servisleri (TCP, UDP, tıkanıklık kontrolü) |
|
10) |
Hücresel Ağlar (2G, 3G, 4G, vb) |
|
11) |
Uygulama katmanı protokolleri, servis kalitesi (QoS) |
|
12) |
Ağ yönetimi, bilgisayar ağlarında güvenlik |
|
13) |
Yeni ağ teknolojileri: sensör, bilişsel, yazılım tanımlı ağlar (SDN), nesnelerin interneti (IoT) |
|
14) |
Makale sunumları |
|
Ders Notları: |
1. W. Stallings, “Data and Computer Communications,” Prentice Hall, 8th edition, 2007
2. C. Beard and W. Stallings, “Wireless Communication Networks and Systems”, Pearson, Global edition, 2016
3. T. S. Rappaport, “Wireless Communications: Principles and Practice”, Prentice Hall, 2nd edition, 2002
4. A. L. Garcia, I. Widjaja, “Communication Networks”, Mc Graw Hill, 2nd edition, 2004
5. A. S. Tanenbaum, “Computer Networks”, Prentice Hall, 4th edition, 2002 |
Diğer Kaynaklar: |
Recent technical papers related to Wireless Networks |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
|
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|