BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Dersin Amacı: | Bu kurs lisans öğrencilere; biyomühendislik ve biyomedikal mühendislik alanlarındaki özel bir araştırma konusunda literatür tarama ve özetleme yeteneği kazandırmak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; Sistem bileşenleri (parçaları, girişler, çıkışlar) tanımlayacak şekilde Mühendislik Alanında 1. Çeşitli teknik ve sosyal alanlarda çok yönlü sorunları mühendislik problemine dönüştürerek çözebilir, 2. Mühendislik mproblemlerini çözmede sonuçları yorumlamasını sağlayacak istatistiksel yöntemlerden haberdar olur, 3. Teknik rapor yazma ve bilimsel yayın tarama yeteneğini kazanır, 4. Bilimsel sorunları sözlü ve yazılı sunum araçları ile anlatma yeteneği kazanır, 5. Disiplinler arası bilmsel çalışma kurgulama prensiplerini öğrenir. |
Bilİmsel konu tanımlama, Yapılabilirlik, özgün değer ve yaygın etki tanımları, Bioyomühendislik ve biyomedikal mühendislik araştırma konuları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, temel tanımlar: Bilim, teknoloji, mühendislik ve yenilikçilik | ||
2) | Bilimsel AR-GE tanımı, teorem, deney, model ve simülasyon tanımları ve örnekler. | ||
3) | Bilimsel AR-GE tanımı, teorem, deney, model ve simülasyon tanımları ve örnekler. | ||
4) | Biyo-medikal mühendislik alanında problem tanımı ve sağlık alanında mühendislik uygulamalarına örnekler. | ||
5) | Mühendislikte problem tanımı ve sağlık alanında mühendislik uygulamalarına örnekler. | ||
6) | Bilimsel proje ve protokol çeşitleri, bilimsel dergi kriterleri, makale tipleri, AR-GE tasarlama ve iş planı oluşturma. | ||
7) | Bilimsel proje ve protokol çeşitleri, bilimsel dergi kriterleri, makale tipleri, AR-GE tasarlama ve iş planı oluşturma. | ||
8) | Sağlık sektöründeki mühendislik araştırma alanları | ||
9) | Bir konuda yayınlanmış literatürün özetlenmesi | ||
10) | Bir konuda yayınlanmış literatürün özetlenmesi | ||
11) | Bir bilimsel araştırma çalışmasında hata ölçütlerinin tanımlanması | ||
12) | Yazılım ve donanım çalışmalarında elde edilen sonuçların tartışılması ve yorumlanması | ||
13) | Sözlü sunumlar | ||
14) | Özet ve değerlendirme |
Ders Notları: | Bilimsel dergiler ve makaleler. |
Diğer Kaynaklar: | Scientific journals and articles. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 10 | % 25 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |