BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Dersin Amacı: | Öğrencilere bir tez oluşturabilecek araştırma konusu tanımını ve kapsamını vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -bilimsel AR-GE raçlarını ve kullanabilmeyi öğrenir, -yazılı ve sözlü iletişim kurma ve anlatım yeteneklerini geliştirir. |
Bir araştırma konusu seçmek ve bu konuda literatür taramak, özetlemek, bir tez önerisi yazmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilimsel araştırma teknikleri | ||
2) | Bir araştırmanın desteklenmesi ve ilgili kuruluşlar | ||
4) | Danışmanlar ile öğrencinin bir konu belirlemesi | ||
5) | Literatür tarama | ||
6) | Literatür tarama | ||
7) | Literatür tarama | ||
8) | Yöntemler | ||
9) | Bir araştırma protokolünün hazırlanması | ||
10) | Bir araştırma protokolünün hazırlanması | ||
11) | Bir araştırma protokolünün hazırlanması | ||
12) | Seminer | ||
13) | Seminer | ||
14) | Sunum |
Ders Notları: | Bilimsel dergi makaleleri ve seçilen konuya ilişkin uluslar-arası kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Scinetific journal articles, international books published in the field of interest. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 4 | % 45 |
Projeler | 10 | % 40 |
Seminer | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 128 | 128 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 256 | 256 |
Toplam İş Yükü | 753 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. | 3 |
2) | Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. | 5 |
3) | İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. | 4 |
4) | Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. | 4 |
5) | Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. | 5 |
6) | Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. | 5 |
7) | Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. | 5 |
8) | Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. | 4 |
9) | Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. | 5 |
10) | Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. | 5 |