MİMARLIK VE TASARIM (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5502 Mimarlıkta Dijital Tasarım Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersin Amacı: Mimarlıkta dijital teknolojilerin deneyimi, getirdiği ve gerektirdiği çeşitli dijital becerileri ile birlikte yeni bir mimarlık bilgisini de gerekli kılmaktadır. Bu dersin amacı bu dijital becerileri kuramsal bir çerçeve ile beslemektir. Sayısallaştıma kavram ve teknikleri mimari yorumların geliştirilmesine yönelik olarak, fikirlerin dönüştürülmesi, farklı disiplinlerden kavramların aktarılabilmesi için kanallar açma imkanları ile değerlendirilmektedir. Kuram, eleştirel çalışmalar ve araştırmalar ile çağdaş sayısal tasarım yöntemlerinin, sadece teknik olmaktan öte anlaşılmasını amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Farklı kavramları kuramsal olarak hesaplama terimleri ile yorumlayabilir.
2. Basit teknikler ile kavramları hesaplamalı terimlere çevirebilir.
3. Sayısal teknikleri kuramsal olarak değerlendirebilir.
4. Akademik bir yazı yazabilir.

Dersin İçeriği

Ders, sunum ve seminerler ile yürütülür, atölyelere katılım zorunludur. Haftalık okuma listelerinin takibi ve derste seminer oturumlarına katılımlarla beraber, öğrenci atölyelere konu olmak ve hazırlanmak üzere, dersin başında mimarlık alanının dışından bir fikir önerisinde bulunur. Ders gereklilikleri, atölye çalışmalarının mimari sonuçları ve açılımlarının önerildiği ve kullanılan tekniklerin ilgisinin kuramsal bir çerçevede sunulduğu akademik bir araştırma ödevi ile tamamlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlıkta Sayısal Tasarıma Giriş -
2) Hesaplama Kavramlarının Mimarlıkta Gelişimi İlan edilen liste okunacak.
3) Mimari Tasarımın Melezleştirilmesi İlan edilen liste okunacak. Proje önerisi hazırlanacak.
4) Parametrik Tasarım İlan edilen liste okunacak.
5) Algoritmik Tasarım İlan edilen liste okunacak.
6) Atölye öncesi çalışma: Hesaplama için kavramların yapılandırılması Proje önerisi çalışılacak
7) Atölye 1: Parametrik Uygulama Proje önerisi çalışılacak
8) Atölye 1 Değerlendirmeleri Atölye 1 Ürünleri düzenlenip, portfolyo haline getirilecek
9) Tasarımda üretken sistemler İlan edilen liste okunacak.
10) Tasarımda Biçim Grameri Uygulamaları İlan edilen liste okunacak.
11) Tasarımda Fraktal Geometri Çalışmaları İlan edilen liste okunacak.
12) Atölye 2: Fraktal Geometri ve Algoritmik Uygulama Proje önerisi çalışılacak.
13) Atölye 2 Değerlendirmeleri Atölye 2 Ürünleri düzenlenip, portfolyo haline getirilecek
14) Dönem Ödevi Değerlendirmesi Dönem ödevi ön raporu hazırlanacak
15) - -
16) Dönem Ödevi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları: Picon, Antoine. (2010). Digital culture in architecture : an introduction for the design professions. Birkhauser, Basel. Martin Lister, Jon Dovey , Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly. (2009,2nd ed, 2003). New Media: a critical introduction. Routledge, London . William W.Braham and Jonathan A.Hale, John Stanislav Sadar (eds) (2007). Rethinking Technology: A Reader In Architectural Theory. Routledge, NewYork. Terzidis, K., (2006), Algorithmic Architecture, MA: Architectural Press/Elsevier. Neil Leach, David Turnbull, Chris Williams (eds) (2004). Digital Tectonics. Wiley, London. Picon, A. and Ponte, A., eds.(2003) Architecture and the Sciences: Exchanging Metaphors, Princeton Architectural Press, New York. Kalay,Y. E.(2004) Architecture’s New Media: Principles,Theories, and Methods of Computer-aided Design. MIT Press, Cambridge. Oxman, R., (2006) Theory and design in the first digital age.Design Studies, 2006, 27(3), p.229-265. Oxman, R., Digital architecture as a challenge for design pedagogy: theory,knowledge, models and medium, Design Studies,2008, 29(2), p.99-120 Lynn, G.(1999). Animate Form. Princeton University Press, Princeton. Gallagher, S.(2006). How the Body Shapes the Mind, Oxford University Press, Oxford. Mitchell,W. J.(1990).The Logic of Architecture: Design, Computation, and Cognition, MIT Press, Cambridge. Kolarevic, B. (ed) (2003). Architecture in the digital age: design and manufacturing. Spoon Press, New York. Terzidis, K. (2003) Expressive Form: A conceptual approach to computational design, Spoon Press, New York. Saunder, A.(2009) Baroque Parameters. in Puglisi, L. P. (ed)Theoretical Meltdown, Wiley & Sons, Oxford.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 2 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 2 4
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 68
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 1 30
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 1
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
4) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
5) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
6) Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
7) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
8) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
9) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
12) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
14) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.